Avrundede stener til akvarier

Hvor får en tak på avrundede stener til akvariebruk?

Trålet aquamanias og fant følgende: http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=844
De har akkurat den fasongen jeg er på jakt etter men jeg kan godt tenke meg i grå farge og gjerne litt større enn 3-5cm.

Prøvde å plukke stein fra en rullestein-strand ved sjøen igår som jeg vasket i kokende vann og lot ligge i vann over natten. PH i springvannet her er 6,8 men da jeg målte igjen idag hadde det steget til godt over 7 så dette kan ikke benyttes i discus-karet.. (Noen som vet om det kan benyttes i malawi-kar?)

Ser jo det er endel akvarier her inne som har grå avrundede stener i alle slags størrelser så må jo være mulig å få tak på ett sted, enten i butikk eller selvplukk?

Steinen du linket til får du i alle fall til en helt annen pris på Plantasjen! Har stort sett "viltfanget" stein selv, men kanskje du kan finne noe hos et byggvarehus som selger belegningsstein, ala Bauhaus?

Kjører også av og til forbi Langebrekke Grustak i Mysen, der ligger det store hauger med rund fin morenestein i alle mulige størrelser. Men de må jo testes da, ikke alle vil være pH-nøytrale sikkert...
Skal undersøke bauhaus og plantasjen.

Men på det grustaket: får du tak i steiner som på bildet jeg har lagt ved? Er det slike steiner du har hentet derfra er det jo MIDT i blinken!
Monaryggen i Mysen er full av sånn stein, det finnes en dullion grustak der, legger ved bilde fra en tråd jeg fant en gang jeg trodde jeg skulle ha hagedam, og fant igjen nå. Finnes en mengde grustak i Mysen uten hjemmesider, Monaryggen er kjempestor og full av perfekt rullestein. Har alltid vært på vei et sted i full fart gjennom Mysen, så jeg har ikke undersøkt mulighetene for selvplukk...

[External Image]
Takk for svar, da går turen til Mysen imorgen!
Ble ikke Mysen før idag, men det var vel verdt turen! Masse flott stein! Nå blir det malawikar!

Tok og turen innom plantasjen og handlet litt dekorsten som passet fint i discuskaret.

legger ved bilder av begge deler. Takker for tips!
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2013
Reklame for plussmedlemskap