Slik ble mine utvendige bakgrunner, har du noen?

Tenkte bare å vise frem to forsøk på utvendige bakgrunner jeg har laget. Har fått inspirasjon ved å lese her inne, og ved å se på vanlige innvendige bakgrunner.

Fant ut at for mørke farger ble for mørkt, så da laget jeg en bakgrunn med mer hvit i og tror det er den jeg kommer til å bruke, Prøvde også med blått og turkist blandet, men akuratt det ble ikke så bra til det karet.

hadde før dette svart papp.

Noen som har lignende bakgrunner, så vis dem gjerne frem her


Har brukt stivt "male underlag av papp på rull" slik man beskytter gulvet med når man maler vegger osv . Krøllet det, og malt med akryl kunstermaling, hvitt, sort, brunt og beige.

Bilde 1 er den første som ble for mørk
Bilde 2 er med mer lyse partier[External Image][External Image]
Fy søren dette ble veldig bra. Ønsker jeg hadde noe lignende så fantastisk fint.
Lagde en utvendig ved hjelp av en pizzaeske, kjøkkenrull (for struktur) og div akrylmaling. Glemte selvfølgelig å ta bilde før jeg monterte den...
[External Image]
Brukte i overkant med vann i akrylen trodde jeg, men det ble jo gøye krøller så jeg hjalp til litt mens gråpapiret var fuktig, lot grunnfargen Paynes Grey renne dit den ville, sprutet på litt brent sienna og noe grønt og tenkte "la stå". Det var jo rent midlertidig mens jeg tenkte ut noe lurt. Det henger der på tredje året...


[External Image]
hvordan laget du de der da,ser jo proft ut da
Sissimor
Lagde en utvendig ved hjelp av en pizzaeske, kjøkkenrull (for struktur) og div akrylmaling. Glemte selvfølgelig å ta bilde før jeg monterte den... [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/27680_120302210222_1.jpg[/IMG]


Så utrolig vakkert Sessan,,du er sååå veldig flink .) håper jeg kan bl så flik en gang
Her er bakgrunnen min kommet på plass

[External Image]
det ble strøkent ser æ...fint
Takker synes selv det ble bra, både oppsettet, og bakgrunnen. hadde svart papp før.

Det ble rett og slett en helt annen dybdevirkning. bakgrunnen buler ut litt bak, og er ikke helt inn til ruten.
Alle disse bakgrunnene er jo kjempeflotte!! Åsså jeg som kastet en stoooor papp-plate etter noe flatpakketortur igår! æææsj kunne jo lagd noe, sier hun som ikke har noe akvarie å plassere bakgrunnen bak, haha. Vil foreløpig bare ha svart i 110literen så.
jeg er litt dum jeg da,men skjønner ikke helt dette,du laget den bakgrunnen der i "papp",tenker du ikke har den nedi karret da,får da har du vel en klump ett noen dager,hvordan får du til dette da,såg jo ut som min bakgrunn fra wromak jo.
Han har den på utsiden av glasset vil jeg da tro
ja tror jeg også,var stilig da,skjønner ikke hvor dem får det fra jeg.
Vet ikke helt hvem du spør?

Det som JEG gjorde, var å bruke slikt stivt gråpapir som man får på rull, til å dekke til gulv med når man maler vegger. vil anta at slike fargede ark i kartong som bokhandlerne selger også kan brukes. Eller tykke akvarell ark.

Laget det litt større enn karet.

Så krøllet jeg det sammen. Fant frem en bred pense, hvit, svart og brun maling, og blandet på malepalett. malte ulike sjateringer på "humpene", for å markere dybden, og få det til å ligne på stein. Gikk over med lysere farge enkelte steder for å fremheve mer. Krøllet litt mer på den, og lot den ligge å tørke.

Da den var tørr, så dro jeg den forsiktig i fassong, og plasserte den mellom veggen og glasset på akvariet. Tapet fast i en ene siden som synes, og på toppen, og voila - en utvendig bakgrunn, som ser ut som en innvendig bakgrunn

Man kan også bare krøkke sammen en avis eller noe, og legge mellom veggen og bakgrunnen, så presses den mot glasset og ligger i ro.

Slik gjorde jeg det.
veldig smart på funnet da ,og det ble jo veldig fint, lagt ned mange tusen jeg på bakgrunner
Nei dette var gøy!!!

Jeg som har siklet på innvendig bakgrunn så lenge for å slippe å se de rosa baderomsflisene i akvariet.
Dette så minst like fint ut. Og så morro som det er med DIU.

Jeg skal sporenstreks begynne på en med trerot a là back to nature.
Har en gang laget jabba the hut i pappmache (2 meter lang), så dette bør blir badematch... :oP

I`ll be back!
jabba de hut,han fete i star wars eller
Jepp.
Star Wars temafest.

Men nå skal det bli amasonas bakgrunn.

Har aldri tenkt på at utvendig er mulig.
Det er jo så mye styr med forsegling og greier når man skal lage innvendig selv...

Takk for at du laget denne tråden sessan
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap