Hjelp til å planlegge et nano cube 30l

Hei, jeg har blitt alt for glad i kampfisken min som jeg har i en bolle til å holde den i bollen så veldig mye lengre, og derfor har jeg bestemt meg for å gå til innkjøpt av et Nano Cube 30 L akvarium (som der det meste vi får plass til i leiligheten. Selv om 30L kanskje er litt lite for en kampfisk, er det mye bedre enn enn bolle.
Men det er et par uker til jeg får det i hus, og da har jeg itt tid på å planlegge. Jeg vil ha en litt stor rot eller noe lignende som kan dekke til pumpa som ligger i ene bakhjørnet, i tillegg til noen steiner som ligger både bake og fremme, i tillegg til en god del planter. Er det mulig å finne røtter og steiner i fjell og fjære, og så koke og behandle de på en eller annen måte slik at de kan brukes i akvariet uten å skade fisk og planter?
Kampfisken din kommer til å bli så lykkelig

Det går an å finne ting i fjæra, men det er en god del forholsregler du må ta. Vet der en artikkel om det, og så må du nok bruke søke-feltet. Det er mye fint å lese der
Det tror jeg også! Jeg tror ikke den er ulykkelig i bollen, for jeg er veldig flink til å skifte vann og fjerne avfall og matrester, men det er rett og slett for lite plass. Den spiser forresten godt og har laget skumrede

Jeg skal prøve å søke opp en tråd om emnet, men om noen har noen tips vil jeg helst ha de her.
Jeg finner ingen tråd som konkret går på det jeg er ute etter. Er det noen som vet hva jeg må se etter når jeg skal finne røtter og stener?
skal du plukke selv eller skal du kjøpe røtter og stener?

Skal du kjøpe så er webzoo en fin plass og handle.

stein

Røtter var det vist lite av på webzoo, men mye fine stener.
Skal plukke selv, da jeg bor et par min fra både skog og fjære.
Humhum, det er vel noe sånt at de helst skal være vasstrukket godt, gjerne se ut som de har liggest lengt mulig i vannet, og ehhrm, tror de fleste tre-sortene kunne brukes, men ikke furutrør og slike nåltrær. Tror det står litt mer om det under Artikler - innredning og sånt? jeg slet også med å finne konkret info så jeg har ikke turt å eskperimentere med det, hehe.
Ble ikke noe av nanotanken pga. veldig lang ventetid, men har kjøpt et på 54L
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap