Dekorere akvarium.

Hei jeg har et juwel rio 180 akvarium som jeg tenkte og ha malawi oppi. Var og kjøpte bakgrund igår men er det noen som vet hvordan jeg henger det på? Fikk beskjed om og teipe men hva slags teip skal jeg bruke? Har dere noen tips til hva jeg kan sette oppi for att det skal se bra ut? Takk for all hjelp
Hvis det er sånn vanlig plastfilm er det bare og teipe det fast på utsiden med vanlig teip.

Til dekor i ett Malawi akvarie bruker du stein. Men det lønner seg og putte en tynn isoporplate i bunnen under all grusen og steinene. For Malawi ciklider liker og grave og stein kan ramle ned. Da er det greit og ha noe i bunnen som forhindrer at glasset knuser. En 1 cm isoporplate koster 15 kroner og fås kjøpt på de fleste byggevare handler.

Man kan og ha i planter, men det er ikke så mange planter som tåler den høye pHen eller som tåler ciklidenes tygging. Men kjempevalisneria fungerer fint. Den blir veldig stor men det er bare og klippe den.
Hvis det er plast bakgund som du har på baksiden av akvarie er salo vann en fin ting og feste den med. så skjære du den bare rett av langs sidene. Litt mye perk. Men syns det ser mye bedre ut siden filmen da ikke blir liggende litt i fra glasse. Vises mye bedre og sitter godt fast.
Det hørtes smart ut. Må prøve det. Har gjort noe lignende før, men da med soting av bilglass.
Inaktiv bruker
Bare ikke få zalovann i akvariet.
Tusen takk for hjelpen ble veldig bra. Men har dere noe mer info til hva jeg kan dekorere akvariumet med? Har hørt att malawi trenger mye å gjemme seg i.
Legg stein slik at de danner huler. Men husk at de graver og steinene kan falle ned. Noe annet enn steinene trenger du egentlig ikke.
Hvilken type stein bør jeg bruke?
Vanlige norske stein går helt greit så lenge de ikke inneholder metaller. Grønne stein iinnholder ofte kobber og bør ungås. Vanlig norsk "gråstein" fungerer helt greit.
Tilfeldig bekjentskap
© Katrine Moe
Reklame for plussmedlemskap