Sand til akvariet

Gladnyhet før helga: Til alle som vurderer å bytte til Biltemasand i akvariet. Vi er så heldige å ha en Julabutikk her i byen som har nøyaktig samme sanda til nesten halv pris! Samme farge og grovhet! Biltema tar kr 64,90 for 16 kg= 4,05/kg, mens Jula tar kr 59,- for 25 kg =2,36/kg... slå den... God helg!
Kjøpte denne sanda til det siste karet jeg satte opp, og den ser ut til å fungere utmerket
er den identisk eller litt annen farge på?
Ser veldig lik ut. Virker for meg å være litt mer finkornet, men plantene vokser som bare det
Jeg har sammenlignet sandprøve fra begge, og fargen er identisk. Biltemasanden har litt mere små partikler ellers helt like....
er det den som heter filtersand for sandblåsing?
Rune: Denne her fra biltema er det man bruker.
Tror de fleste bruker nr: 175425 Grovkornet, selv bruker jeg den finkornet og er fornøyd med den.
måtte du vaske den finkornete mange ganger før bruk?
Noen gjør det og noen ikke. Jeg velger å skylle all sand og grus veldig godt før jeg legger det i akvariumet pga finstøvet. Det tar ikke lange tiden og fylle en bøtte med sand og vann, røre rundt og tøm for vann og forfra igjen noen ganger
Jeg har sluttet å skylle denne sanda. Ser man på bildet jeg tok når jeg fylte en 200l med slange pekende rett ned mot sanda blir det bare en grop uten at det støver ned.
[External Image]
skal ha sand til 300 juwel rio mye sand trur du jeg burde kjøpe med biltema sand 4 sekker bør holde vel?
190l min brukte jeg vel ca 30kg. Så 4 sekker bør holde ja
Det bør vel være rundt 4-5cm sand i bunden syns jeg iallefall.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap