Bambus?

Ser at mange har tørket bambus i karrene sine.

Selv har jeg ingen erfaring med dette. Men da jeg jobbet på gartneri, tok jeg med meg hjem tre bambus stenger, disse har utvikklet massive røtter og står i høyt vann uten å rottne. Nå skal det jo og sies, at dem knappt trenger å ha vann for å overleve. De tåler altså begge deler.

Det jeg lurer på, er om det går an å plante en av disse i karret? Har noen erfaring med dette? Kan det skade fiskene? Vil planten råttne? Ser for meg at det kunne ha vært riktig så dekorativt i karret.
hmmm. d hørtes ikke dumt ut.. tenk på de vasene de leve leeenge i.. surt vann osv.. kanskje i akvarie hadde d vært tingen. har kjøpt mose på bambus.. har hatt de i ein mnd tid nå.. tenk koss en kunne skulpturere med bambus, mose og evt. annet?? legg ut bilde hvis du lage t)
Bambus fungerer såvidt jeg vet meget godt som sumpplanter. De vokser fint, men skuddet må ha plass over vann også for å vokse.
Akvarievann er nok meget godt for veksten til sånne planter, da mitrat faktisk er rent gjødsel.
Jeg tror de skuddene du tok med fra gartneriet ikke nødvendigvis er bambus. Det har blitt solgt noen planter som ligner litt på bambus, men som er en Dracena art. Disse lager lett nye røtter.
Her er en linke til en side som viser bilder av denne "lucky bamboo"
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap