Kokkosnøtt

Ja, jeg tenkte at jeg skulle få meg en kokkosnøtthule eller to, har jo en ancistrus, også synes jeg de er ganske pene.
Men hvordan skal jeg ordne dem sånn at det blir en hule, noen som kan forklare meg det? Jeg var forresten ganske usikker på om jeg skulle ha forumet på dette interessefeltet men :p
Her er en artikkel om hvordan du lager kokosnøtthule
Ellers så selger noen dyrebutikker ferdig lagd. Lett og lage,men kjøpte en trepakning for 50 kr,så det var like greit og kjøpe ferdig lagd for meg da
Så ganske avansert ut spør du meg og lage, men jeg tror nok ikke dyrebutikken i svolvær selger ferdiglaget desverre
Rubrikk
Om du leter på rubrikk (eller muligens finn.no) kan du finne slikt ferdig, som f.eks her
Kjøp på europris. Di e færdilaga einaste du træng å jør e å ta ut fuglematen, kok og skrubb den masse. Det jor æ. Men har også kjøpt på butikken, da saga æ den i to og skrapa ut innmaten, kokt og skrubba før æ tok den i akvariume
Skrubbe inni kokkosnøtta eller utenfor kokkosnøtta ?
Altså på de fra europris ?
skrubb alt. spesielt godt inni for å får bort fettrester fra fuglemat.
Okei Hva burde jeg skrubbe med egentlig ?
en ubrukt ny oppvaskkost funka utmerket
Ok, takk for alle svar
Kokkosnøtthule:
1: Sag kokkosnøtt i to
2: Kok kokkosnøtten i 20 min, for at kokkosnøttkjøttet skal bli lett og løsne.
3: Fjern kokkosnøttkjøttet
4 Kok kokkosnøtten i 20 min til
5: Skjær småe halvsorkler slik at fiskene kan komme seg inn og ut av hula.
6: Kok i 20 min, til for og forhindre bakterier og Gult vann i akvariet når du legger oppi kokkosnøtta

Lykke til!
Bruk hullsag og lag hullet FØRST før du deler nøtta. Det gjør dette mye enklere. Har vel laget et sted mellom 100 og 150 huler i mi tid. Bruker ikke andre huler i mine apisto kar. Kjøp store nøtter så du får 2 huler pr nøtt

leif
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap