Foliebakgrunn

Jeg har et 110-liters hjørnekar som jeg vil montere en foliebakgrunn på.
Lurer derfor på hvordan man fester folien uten å få kondens mellom glasset og folien?
Hva med å bruke akvarie silikon eller denne typen her?
Hvordan vil det bli å evt fjerne folie festet med silikon eller fotofix lim?

Jeg har et kar som jeg kjøpte med en gammel folie festet med en slags lim, og den har tydeligvis fått kondens mellom. Der har folien bleknet i enkelte områder og ser ikke bra ut lenger.. Det er kanskje ikke det samme problemet med blekning med svart folie, som jeg skal bruke?
Ja, det var ett godt spørsmål
Vet jo ikke om hverken silikon eller det limet på linken er den beste løsningen, men om folien er veldig tynn og du vil ha den så tett som mulig så er kanskje løsningen og smøre ett tynt lag på og evt bruke bankkort/sparkel for å presse ut luften og gjøre det helt tett.
Er som sagt ikke helt sikker om det vil funke, og det er nok andre her inne som kan komme med bedre forslag. Selv bruker jeg 3D bakgrunn og har brukt akvarie silikon.
Hei,

Ta det ikke som reklame, men ADA har faktisk et spesielt ADA skjerm som fester på amme måte som de der plast-skjerm til mobil. Sitter fast og ingen kondens, for den er jo laget spesielt til akvarier. Koster selvsagt litt mer enn folje, men slipper å tenke på silikon og sånt.
Avhenger av størrelsen og type (mist eller clear). Her

Har dessverre ikke dem på lager før slutten av august
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap