Fins det andre typer biltemasand...??

hei!
har valgt å gå over til biltema blåsesand i akvariet vårt.
men fins det flere typer?

har kjøpt inn olivinsand 18 kg
GL 80

fylte da akvariet med dette og hadde i vann. det som jeg ikke skjønner er at vannet etter å ha stått et døgn, fortsatt er grått.. og det virker ikke som at det legger seg heller.. hva skal jeg gjøre..?

og jeg lurer på om sanden er skadelig for fisken...?
har jo sett at mange bruker dette, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye tilsettingstoffer som blandt annet:
MgO 47-50%
SiO2 40-42%
FeO+Fe2O3 7-8%
Al2O3 0,4-0,5%
CaO 0.2%
glødingsforlust 0,5-1,2%
fri kvarts
Du har kjøpt helt feil sand! Olivinsanden er ikke egnet for akvarier.

Den sanden du skal ha heter bare sand, og har artikkelnummer 175425. Det står på sekken at den kan brukes i akvarier.
tusen takk for svaret!
det er jo litt dumt, men gjort er gjort.

da får jeg bare tømme akvariet, spa ut sanden igjen og vaske karet en gang til:P

men er denne farlig for fisken...?
har laga et slags terrarium, hvor man skal kunne gå fra vann lit land og omvendt med isopor og en slags sementblanding. (denne har jeg sjekket ut at er egnet for akvarium)
men jeg strødde da denne sanda på den våte sementen.. kan jeg alikevel bruke det lille som har festet seg på sementen?
skal da kjøpe den riktige sanden å ha den over, slik at det blir et tykt lag med vanlig sand over denne isoporen og sementen..

Du kan jo forsegle det som sitter fast i betongen med silicon, så skal du være sikker. Jeg ville ikke tatt sjansen uten...

Høres ut som et spennende prosjekt du holder på med, så her må det legges ut bilder
ja, det kan jeg gjøre
har heldigvis ikke gjort det over alt da.. hehe..
huff.. nå ble det mye greier..
får bare gjøre det beste ut av det..

ja, tror det kan bli bra, så jeg skal etterhvert legge ut noe bilder

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap