Skifer

Hei!

Er det et sted i oslo området som er godt beriket med skifer steiner? Evt kjøpe?

Steiner som kan bygges til for eks http://dcpcx33symidn.cloudfront.net/photo/9/910x450/11510_2.JPG

Alle tips mottas = )
Er på utkikk etter skifer selv, og har i alle fall ikke tenkt å plukke noe i Oslo-området etter å ha lest om alun-skifer, ikke så moro om det var noe sånt du fant.

Skifer i akvariebutikker er ofte rent landeveisrøveri, har vært inne på tanken av å kontakte stenhuggerier for om mulig å plukke i restehauger uten å komme så langt.

Ikke det mest hjelpsomme svaret i verden, ville bare advare mot selvplukk et sted nær deg...
Plussmedlem
Hvor mye skifer er det snakk om da?
Megaflis, Right Price Tiles osv....
Uten at eg skal påstå noe sikkert ser skiferen i trådstarters link ut som brukt takskifer. I så fall er det ikke vanskelig å få tak i slike gratis. Men litt søken kreves det gjerne
Dro innom Dyrego Lambertseter idag og hørte med dem. De skulle bestille 25 kg skiferplater. De sa følgende

"Det blir kanskje ikke like fint som det som er på bildet. Pågrunn av at vi bestiller fra sverige, og vi kan ikke se varen. Men vi bestiller inn og ser på det"
(Ikke ta meg heelt på det sitatet der men! noe i den durr)

De skulle også ringe meg for pris pr kg evt plate.

=) Gir tilbakemelding! ^^
Finnes sikkert noen mere lokalt hos deg også, men
Evt sa har min nærmeste nabo (nesten) steinsenteret i Sandvika mange typer skifer inne. Tror nesten sikkert at du hadde fått plukket skifer som hadde blitt knust og ikke fungerte til bekleding i mosaikkmurer også.
Hvis du hadde gått å samle og lagt ut for salg =) Så tror jeg du kunne tjent bittelitt =)
Får se om jeg lager en testhule. trenger en Hule litt sånn bak roten hos meg selv til
Ancistrusn.

skal legge ut bilder om jeg kommer så langt.
Selv gidder jeg ikke å lage sånt, men kan anbefale skiferhuler herfra. Meget pent og ordentlig gjort. Koster jo nesten ingenting
Fine de hulene ja, men når du akvariet skal ha ganske mange blir det veldig.. ja rart.. Som bildet jeg linka til. Mer naturlig =) Planen er å skaffe det landskapet i et 240 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap