Hvordan får stegvis/trappe innredning i akvariumet?

Jeg ser det er mangen som har stegvis/trappe innredning i akvariumet.. hvordan gjør dere det ????
Plussmedlem
Litt usikker på hva du mener, har du noe bilde av det du tenker på, link eller noe?
ja nei jeg tenker på lagvis med trappe effekt. høyt bak (steiner,planter el.)
så lavere forran, og så lavere enn den igjen osv.. trappe..? skjønner..?
Du kan bruke noe slikt, eller du kan bygge opp selv ved hjelp av steiner og røtter.
Plussmedlem
Det blir vel egentlig bare fantasien som setter grenser for hvordan man kan gjøre det?
Ja, og størrelsen på karet
Donald
Ja, og størrelsen på karet :-)


karet er 160L, ja linken viste meg en stein, vet ikke helt hvordan jeg skal bruke den :-/

lol, føler meg som en idiot her jeg sitter.. hahaha.. men er takknemelig for svar.
Plussmedlem
Den linken viser en modul som brukes for å bygge opp forskjellige høyder i karet. en støttemur eller et gjerde...
Du setter den der du vil ha et høyere platå i karet og fyller opp med sand bak...
åååååååååh, nåååååå skjønner jeg... takk for utdypingen
Plussmedlem
He, he... Her går vi så dypt det trengs... :-p
milo
He, he... Her går vi så dypt det trengs... :-p


LOL ;o)
bare søk på terrasse feks aquamanis
Vikki Hagevik
ja nei jeg tenker på lagvis med trappe effekt. høyt bak (steiner,planter el.) så lavere forran, og så lavere enn den igjen osv.. trappe..? skjønner..? :)


eks.




[External Image]
Rolf H
[QUOTE=Vikki Hagevik]ja nei jeg tenker på lagvis med trappe effekt. høyt bak (steiner,planter el.) så lavere forran, og så lavere enn den igjen osv.. trappe..? skjønner..? :)


eks.




[External Image]


noen som vet hvor man kan få kjøpt disse litt billigere
Terrassemoduler koster 135.- her. Vet ikke hvilken pris du har sett..
Vikki Hagevik
noen som vet hvor man kan få kjøpt disse litt billigere



Her koster de 125 henoldsvis 112 kroner
huff,det er dyrt det for en liten slik en... spes. om man skal ha 5-6 stk eller flere...
Stein ute i naturen er ganske billig, hvis du bare skal lage en forhøyning
det har du jaggu meg rett i
Vanlig stein er mye billigere, ja, men pass på at du velger steinsort uten metaller i seg (ingen glinsende eller glitrende biter eller "elver" gjennom steinen) og holder deg litt unna hvitlige steiner, da disse ofte er kalkinnholdige og kan påvirke ph-en i vannet - med mindre dette er ønskelig, selvsagt Standard gråstein er egentlig en ganske trygg steinsort, men du kan bruke andre typer, alt etter hva som finnes i nærområdet.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap