- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Innredning av 450 juwel akvarium
Innredning av 450 juwel akvarium
Hei alle sammenfor dere som kjenner til Håvard støre andersen og ikke har hørt noe fra han i det siste så kommer det noe nytt og nydelikt fra han nå Håvard er et unikt fenomen som har et sykt bra syn på akvarium og alt. håvard er en veldig god venn av meg så det er defor jeg legger ut bilder og litt opplysninger om denne innredningen her
første del av Porsjektet til Håvard går ut på at han har gravet hull i hagen sånn han vil ha det og så hiver han nedi husfix for og lage forskjellige typer steiner som han vil bruke i sin innredning.
Etter 1 ukes arbeid og støyping har dere det første resultatet
bilde 1,2,3 og 4 viser når han har begynt i den 1 enden av karet. når han har støypet alle steinen og alt han skal ha så skal dette stå i 1-2 uker så det blir tørt og etter det så skal han bruke epoxy og blande inn farge så alt ser ut som det kommer fra en ekte elv
jeg kommer til og oppdatere mer av prosjektet til håvard når nye ting skjer
første del av Porsjektet til Håvard går ut på at han har gravet hull i hagen sånn han vil ha det og så hiver han nedi husfix for og lage forskjellige typer steiner som han vil bruke i sin innredning.
Etter 1 ukes arbeid og støyping har dere det første resultatet
bilde 1,2,3 og 4 viser når han har begynt i den 1 enden av karet. når han har støypet alle steinen og alt han skal ha så skal dette stå i 1-2 uker så det blir tørt og etter det så skal han bruke epoxy og blande inn farge så alt ser ut som det kommer fra en ekte elv
jeg kommer til og oppdatere mer av prosjektet til håvard når nye ting skjer
Postet 27.11.12 kl 22:25
Postet 27.11.12 kl 22:27
ny oppdatering fra Håvard støre andersen sitt prosjekt
bilde 1: skal bygge den runde formen der helt til toppen av karet nesten og så skal det være et rør som skal ta alt av vann som skal ut av karet det skal være en sump i karet.
bilde 2 : en stein håvard har laget for sjule sirkulasjons pumpen nr 1
bilde 3 :her er noen av skjule stedene for mallene som skal i karet.
bilde 4: enda mer skjule sted for mallene.
bilde 5: den store åpningen skal være for sirkulasjons pumpe nr 2. i gjørne av den modulen så har håvard bygget en rund søyle i sement som holder hele den modulen oppe. inni i den søylen skal det gå rør som kommer ut på toppen som skal være utblåset
bilde 1: skal bygge den runde formen der helt til toppen av karet nesten og så skal det være et rør som skal ta alt av vann som skal ut av karet det skal være en sump i karet.
bilde 2 : en stein håvard har laget for sjule sirkulasjons pumpen nr 1
bilde 3 :her er noen av skjule stedene for mallene som skal i karet.
bilde 4: enda mer skjule sted for mallene.
bilde 5: den store åpningen skal være for sirkulasjons pumpe nr 2. i gjørne av den modulen så har håvard bygget en rund søyle i sement som holder hele den modulen oppe. inni i den søylen skal det gå rør som kommer ut på toppen som skal være utblåset
Postet 08.12.12 kl 21:34
Postet 08.12.12 kl 21:35
Postet 08.12.12 kl 21:44
Postet 08.12.12 kl 22:17
Postet 09.12.12 kl 11:18
Meget interessant å følge med. Du skriver at han bruker Husfix, blandes den ut på noe spesiell måte. Jeg har lest enkelte steder at den kan blandes med sand om en ønsker en noe tykkere konsistens. Bygges eller støpes steinene? Du skriver også at farge blandes i epoxy. Hvilken type epoxy brukes og til sist fargen, er det fargepulver eller en form for vannbasert maling som brukes?
Postet 09.12.12 kl 15:45