Sammensetting av planter

Lurer på å ta en total makeover på et av mine 2 60l

Så jeg lurer på hvilke planter som går godt ilag. Planter som har de noenlunde samme behovene mtp næring og lys.

Kanskje planter som har ulik høyde men lik i farge?





takk takk
Jeg foreslår at du starter med å lese i plantebasen. (Klikk på "Kunnskap" øverst til venstre.)

Stephan
Hei
Fant mange gode tips på www.tropica.com. Kan være verdt et besøk
Et tips er å plante samme sort i grupper, isteden for å blande dem. Høye bak eller på sidene og lavere forran. Gjerne med røtter mellom. . Tenk på hvordan fiskene ønsker det. Åpne områder å svømme på ? Tette områder å skjule seg i ? Vil du ha yngel så trenger de tette planter.
Plant gjerne høye planter slik at de kan dekke til pumpe og varmekolbe.
Enkelte planter, som sverdplanter, ser pene ut i butikken men ikke når man har hatt de i karet en stund. Får man dem til å trives, kan de bli veldig store, 50-60 cm lange, så i små kar kan de bli for store. Greit å tenke på Noen planter vokser fort, og blir gjerne stygge nederst som bacopa, og gulrotgress. Da må de knipes av, og det stygge tas opp og det pene settes nedi. Eller man planter noe lavtvoksende forran som kan dekke de bare stilkene.

Det er gøy med planter. Ser at mange som driver med aquascaping planter med lang pinsett så de slipper å grave planten nedi med hånden, det er nemlig lett å knekke enkelte stengelplanter da. Skal selv prøve med sånn pinsett og se om det er lettere å plante da. Legg ut bilde da, hvordan det blir
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap