Inspirasjon til palettciklide arts/oppdretts akvarium

Hei

Har tenkt å sette opp et palettciklide arts/oppdretts akvarium. Er fortastt litt i nybegynnerfasen, og trenger derfor litt inspirasjon, og tips for å få et velykket palettciklide akvarium.

På forhånd takk
Hei!
Hei du!

Litt sent svar kanskje, men først må du skaffe deg huler, som f.eks kokosnøtthuler. Du trenger minst 60 liter, 24-26°C, 5,6 - 6,2 i ph. Opp til 7,5 går også fint. Når de leker dirrer de mot hverandre og hunnen krummer seg mot ham og lager en mørk rødfarge på magen. De er flinke til yngelpleie, og passer på dem til de er ca 21 - 28 dager. Første gangen de yngler kan du ikke forvente at de overlever, men når de har blitt litt mer erfarende overlever de! Jeg har nå 30 yngel som har overlevd og er nå 8 mnd gamle. Lykke til!
Gammeldagse blomsterpotter i leire/keramikk er også supre til palletter...legg dem på siden og tre dem ned i substratet. De er nesten bedre enn kokosnøtt, for flatene er renere. Og det er lettere å følge med..
Må rengjøres/skrubbes godt før bruk, og skal ligge i vann noen dager så de blir "mettet" med vann.
Hei igen , og tusen takk for svar. Blir nok til at jeg handler akvarium på lørdag (70 Liter Juwel, gleder meg kjempemasse). Skal sørge for at de skal få ihertfall en hule (blir nok leierepotte), og fin sand som substrat. Håper på en velykket oppdrett/arts akvarium
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap