Lavere lysstyrke for contradens og roligere vann

Karet er på 55 liter og har en gigasvær Eheim pumpe som jeg brukte i mitt gamle 200l-kar. den jeg fikk med var søppel og klarte ingenting. jeg har bundet to lag med finmasket strømpe (damestrømpe) i munningen der vannet kommer ut, og det har hjulpe, mend et er fortsatt litt for krass strøm.

Noen idèer?

Jeg har også fått meg to nydelige Hypancistrus Contradens (takket være superhyggelige Kai fra vestby, sjekk annonsene hans. hyggeligste karen i verden), og de gjemmer seg i mørket bak varmekolba og pumpa. Skulle gjerne senket lyset i kare uten å få meg nytt lysrør. noen forslag til oppsett med røtter og alt?

Karet er på 55 liter og har en gigasvær Eheim pumpe som jeg brukte i mitt gamle 200l-kar. den jeg fikk med var søppel og klarte ingenting. jeg har bundet to lag med finmasket strømpe (damestrømpe) i munningen der vannet kommer ut, og det har hjulpe, mend et er fortsatt litt for krass strøm.

Noen idèer?
Det ville vært det opplagte svaret, men jeg har absolutt ikke penger i det hele tatt. spinker og sparer til fiskemat allerede.
Koloss
Karet er på 55 liter og har en gigasvær Eheim pumpe som jeg brukte i mitt gamle 200l-kar.


Gigasvær er ett vidt begrep, jeg kjører i min 110liter:
1 utvendig 1200 liter pr time.
1 invendig powerhead 850 liter pr time.

Det blir 2050L/h, det sirkulerer ca 18 ganger akvariets størelse.

Fungerer helt greit det....

Det står sikkert på pumpen din hvor mange liter pr time den leverer. (L/h)
Hvis ikke står det gjerne ett merke/type på den, bruk "onkel google" for å finne info om pumpen.
Tilfeldig bekjentskap
© RHD
Reklame for plussmedlemskap