Hvilke tresorter?

Hvilke tresorter er det jeg kan finne i norsk natur som egner seg bra i akvarium?
Vrihassel/trollhassel syns jeg er utrolig fint iallefall. Vet ikke om andre tresorter som vokser rundt her i norge
Cathy
Vrihassel/trollhassel syns jeg er utrolig fint iallefall. Vet ikke om andre tresorter som vokser rundt her i norge :)

Ja, de er det, men vet du om de kan være i akvarium?

Takk for svar!
Ja det kan dem. Søk her på forumet så ser du idèr osv Har det selv i ett par akvarium.
Hvordan tørker man trollhassel/vrihassel da?
Om du kjøper dem i blomsterbutikken så kan jeg ikke tro at de selger ferske trollhassel på denne tiden av året. Jeg har aldri opplevd det og jeg kjøper det minst 3 ganger i året fordi papegøyene mine elsker det. Men jeg vil tro at noen dager i romtempratur vil funke fint. Om du har varmekabler på badet så legg dem der.
Jeg la trollhassel i karet. Dagen etterpå hadde det kommet hvite "dotter" mange steder på grenen. Hva var dette? Jeg vasket grenen, og prøvde igjen, men det samme skjedde.
Det er sannsynligvis sopp som allerede finnes på barken. Det skal normalt sett ikke være skadelig, og vil forsvinne av seg selv, men om du legger det i en bøtte med kokende vann dreper du alle sporene.
Hadde også sånne hvite dotter, men da jeg tok på dem så virket det mere slimaktig. Dem ble borte etterhvert her og ingen av fiskene, rekene eller sneglene døde så jeg tror ikke det er noe farlig. Om det er sopp eller saft fra treet vet jeg ikke, men har lagt merke til at disse hvite dottene kommer frem i sår og endene av treet så jeg vil nok heller ha satset på at det er saft fra treet som tyter ut da det blir liggende i vann.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap