Aquascaping vs fisk

Er utrolig fascinert av aquascaping og har defor prøvd å lese meg litt opp på emnet, utrolig mye om tilførsel av co2 - er aquascaping forenelig med fisk? Vil ikke fisken plages av dette?
Et aquascape blir (i mine øyne) ikke komplett uten fisk, og det er ikke noe problem med CO2 og fisk.
Kontorstol
Et aquascape blir (i mine øyne) ikke komplett uten fisk, og det er ikke noe problem med CO2 og fisk. :-)

Det der krever en liten rettelse : det er ikke noe problem så lenge man holder CO2-innholdet i vannet under 25ppm.
Hm, hvordan måler man det? Får man all fisk til å trives eller er det noen som er lettere enn andre å holde?
Når man installerer CO2, setter man som oftest også inn en konstant pH/CO2 måler. Noe slikt som denne her : Dennerle long term .
De fleste fisk klarer seg fint så lenge CO2-nivået i vannet ikke overdrives. Derfor bør man enten ha et lite DIY-anlegg som ikke produserer CO2 i mengder som kan føre til forgiftninger, eller man må ha stålkontroll på ventilene hvis man har et høytrykksanlegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap