Bambusrør

Kjøpte idag bambus-rør (plantasjen) til dekorasjon, og lagt i vann siden de har en enorm oppdrift.
Noen som vet hvor lenge de må bløtes for ikke å flyte?
Eller må de silikoneres fast i f.eks. bunnen?
Ville lagt de i vann i akvariet eller en bøtte med en stein eller noe annet tungt for å holde de nede. Kanskje er de mettet med vann om en 3-4 uker. Har ikke erfaring med bambus, men brukt denne metoden på osp som jeg bruker til Ancistrus. Den råtner svært sakte i vann. Tror jeg vil prøve å lage huler til reker av bambuspinner. Takk for ideen med bambus i akvariet.
Det ble litt arbeid men har nå skrudd fast bambus-stråene i en plexiglass-plate som ble boret små hull i Sand og annet over plexiglasset holder uten problemer bambusen i akvariet. Stråene står vertikalt.
Det blir nok bra ! Aner jeg Peter Hiscock's bok her ?
Eg er muligens en av de få som synes bambus i akvarier ser helt latterlig ut, men det blir en annen skål. Bambus i seg selv er svært dårlig egnet til akvariebruk, da det forurenser enormt.

Det er lett å la seg villede/lure av aquascapingbilder ala Amano, men slike bilder er bare lureri. Fiskene som vises på slike bilder er tilsatt for bildets skyld...
Mhm, har en misstanke om nitrit som følge av bambus..
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap