- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Feste røtter til akvariet
Feste røtter til akvariet
Jeg planlegger et Sør-Amerikansk biotop, og tenker å feste noen røtter til akvarieveggen. Det er en redmoor rot som jeg har tenkt til å feste ganske høyt oppe, hvis det har noe å si. Også har jeg noen vanlige røtter som jeg ikke er helt sikker på hva som skjer med enda. Burde jeg lage en bakgrunn som jeg fester de på, eller går det an å feste dem rett på med akvariesilikon? Er det evt andre og bedre måter å gjøre det på?
Takker for svar!
- Tuva
Takker for svar!
- Tuva
Postet 15.06.13 kl 00:06
Sugekopper! Og før du også begynner å lete - jeg har stilt spørsmålet og fått svar i denne tråden, i første innlegg finner du lenker til sidene som utløste spørsmålet, i de trådene er sugekoppideen grundig forklart med bilder. Legger til at sugekopper med slangeklemme er fine til bregner og mose, så får man fylt ut litt høyt i karet...
Redmooren så god og tørr ut på bildet i tråden din, de bruker ganske lang tid på å synke. Jeg har en kjempekjele jeg koker disse i, og så legger jeg dem i en tønne ute. Da tar det fortsatt tid, men ikke måneder, bare så du ikke blir fortvilet over at de flyter som dupper...
Redmooren så god og tørr ut på bildet i tråden din, de bruker ganske lang tid på å synke. Jeg har en kjempekjele jeg koker disse i, og så legger jeg dem i en tønne ute. Da tar det fortsatt tid, men ikke måneder, bare så du ikke blir fortvilet over at de flyter som dupper...
Postet 15.06.13 kl 00:33
Endret: 15.06.13 kl 00:33
Postet 15.06.13 kl 08:13
Postet 15.06.13 kl 08:30
SmoitKan man forresten feste dem etter at vannet et fylt i karet? Dumt spørsmål kanskje :P
Spørsmål er nesten aldri dumme, unntaket er "Sover du?" Hadde du visst alt om sugekopper i akvarier hadde du jo ikke spurt, og hadde du ikke spurt hadde du ikke lært at det kan du gjøre. Faktisk er det en fordel ettersom du får hjelp av oppdriften i rota, så selv tunge røtter blir hengende høyt
Det ekstra kjekke med metode sugekopp er at det går fint å ta ut rota for renhold eller luking av evt festede planter som Javabregne og Anubias. Også en fordel hvis man skal ha umulig fisk ut av karet, det vet jo at du ikke kommer til med håven bak en rot!
Postet 15.06.13 kl 21:07
Endret: 15.06.13 kl 21:08
Postet 15.06.13 kl 21:31