Under sanden/grusen

Jeg har lest en plass at det er lurt å ha noe under sanden eller grusen i akvariet. Er det sant og i tilfelle ja, hva er best å bruke og hvor får jeg kjøpt det
Kommer litt an på hva slags pkanter du skal ha. Planter som utvikler store rotsystem, som f.eks. store sverdplanter, kan ha god nytte av et plantesubstrat. Dette legges i et ca. 1 xm tykt lag under grus/sand. Substratet inneholder næringsstoffer som plantene trenger, og gir også bedre forankring til røttene. Du får kjøpt dette i de fleste gode dyrebutikker, eller på nett. Selv har jeg brukt Tetra sitt en god del.
SilverShaded
Kommer litt an på hva slags pkanter du skal ha. Planter som utvikler store rotsystem, som f.eks. store sverdplanter, kan ha god nytte av et plantesubstrat. Dette legges i et ca. 1 xm tykt lag under grus/sand. Substratet inneholder næringsstoffer som plantene trenger, og gir også bedre forankring til røttene. Du får kjøpt dette i de fleste gode dyrebutikker, eller på nett. Selv har jeg brukt Tetra sitt en god del.
. Jeg mener liksom om det er for at grusen ikke skal lage riper
Eh...? Nei, det er som sagt ikke derfor.
Med mindre du er veldig hardhendt og gnir sand/grus mot glasset blir det ikke riper.
SilverShaded
Eh...? Nei, det er som sagt ikke derfor. Med mindre du er veldig hardhendt og gnir sand/grus mot glasset blir det ikke riper.
. Oki, takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© carinoza
Reklame for plussmedlemskap