Nytt 310 l

Hei! Eg skal endelig få meg akvarium igjen etter gammelt! Forrige gang blei eg aldri fornøyd med utseende uansett hva eg gjorde. Har sett litt rundt og leiter etter tips. Er helt åpen for alt! Liker litt mørkt og "koselig" visst dere skjønner Aner heller ikke hvilken typer fisker eg skal ha . All tips mottas med en stor takk
Store pene røtter for å "ta lyset" litt
Gulrotgress som flyteplante, vokser kjapt om det er nok lys, og får store pene røtter som jeg personlig syns er fasinerende å se på.
Ikke for lyst bunnsubstrat
Ha gjerne noe vrihassel som du fester feks javamose på

Skulle tro du får et litt trolsk å halvmørkt / dunkelt lys i akvariet ditt da

SAE er en super fisk å ha i karet ditt, holdes i grupper på 5-6 stk og oppover. Eksepsjonell algespiser!

Praktbotia, morsom og nydelig fisk. Spiser pestsnegler også om du skulle være uheldig å få disse på "kjøpet" fra dyrebutikken. Bør også holdes i grupper på 5-6 stk og oppover, ellers kan disse bli litt hissige. De kan også bli rimelig gamle.

Du kan hente inspirasjon ved å kikke på medlemmenes akvarier, se på fane under Akvarium øverst.

Så kan du teste det vannet du har naturlig hos deg, og lete etter fisk i fiskebasen som trives med den vannkvaliteten, dvs. vannets pH og hardhet. Det vil gjøre det enklere i starten dersom du ikke behøver å manipulere vannkvaliteten.

Pass på at akvariet bør "kjøres inn", dvs. få utvikle den bakteriefloraen som er nødvendig for at avfallsstoffer fra fisk og overskuddsfor kan brytes ned og ikke skade fiskene dine. Dette kan du lese om i artikkelsamlingen.

Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap