Prosjekt : sør amerikansk biotop i 1400 liter? hjelp

Hei!

Har en arowana og en (ubekreftet, ligner veldig) Tiger sorubim. Dette er hovedfisken som skal gå der, men tenker også maller, geophagus ? hadde vært kult med rokke også. Motoro.


Eneste jeg lurer på er :

Røtter og sand? Hvilke typer?

Er redmore riktig valg?

Rådasand ?

Hva slags type steiner er riktig?

Anubias ? crinum ? eller er det mer afrika ?

Ikke mye planter, har ikke tid for så mye luking da jeg er borte på lengre perioder.
Hei

Du sier ikke hvilken Arowana det er men de er vel ikke interessert i hva du har i bunnen siden de liker seg i toppsjiktet av akvariet.

Den andre er en bunnfisk og vil ha mange gjemmeplasser. Redmoor kan være bra men pass på at det er huler å finne.

Så. Sand i bunn med masse røtter og store planter.

Men

Tenk deg litt om før du anskaffer deg disse fiskene. De krever masse av eieren. arowanaer er rovfisk og kommer til å spise alt den får dyttet inn i det store gapet sitt. Den skal ha et mektig, variert og rikt kosthold. Oksehjerte og hjerte fra andre dyr, rått blodig kjøtt. En fast del av kostholdet bør være levende som reker, store insekter som sirisser og kanskje små fisk.

Om man blør for denne typen fisk og har et stort akvarie som du har, så skal jeg ikke si noe negativt, men den krever en del jobbing. Serlig med kostholdet. Siden du er en del bortreist så vil jeg på det skarpeste fraråde deg å skaffe deg en så vanskelig fisk.
har en samboer som har erfaring med fiskene. Så hu vil kunne mate. Får allerede sirisser, meitemark osv hele tiden.. vokser som et uvær derfor oppgradering =) hehe.. er en fisk jeg har blitt forelsket i..

Catfish er også noe jeg kommer til å se på.

Hva slags steiner kommer fra de elvene ? som jeg kan bygge huler med tenker jeg?

Kommer til å henge redmore fra toppen, så på bunn.
Har du erfaring og vil ta jobben så lykke til. Det er fantastiske fisker.
Tilfeldig bekjentskap
© Peter Michael Sørensen
Reklame for plussmedlemskap