Hvor får jeg tak i svare steiner?

Jeg har tenkt å gjøre om innredninga i fluval edgen min. Nå er det svart sand på bunnen og ei rot med en anubias og javamose + algekule og en plante til på sida. Ser pent og dekorativt ut, men nå vil jeg gjør det om. Jeg vil beholde den svarte sanda, selv om det ser unaturlig ut. Det er veldig dekorativt der akvariet står og fremhever fint innholdet i det lille akvariet. Men nå vil jeg bytte ut rota i midten med en eh steinhaug på hver side og noen planter mellom (vurderer å gjøre noe litt kreativt ut av javamose bl.a. siden dette akvariet har ganske dårlig belysning). Problemet er bare at jeg ikke finner noen steiner som er svarte nok og ikke er rundskurte. Steinene må jo stå til grusen (som er svart, nesten litt metallisk i utseende uten at det er metall i den).

Forslag til hvor jeg får kjøpt svart-svarte stein? Gjerne litt "skarpe og takkete" så de kan plasseres som minifjell. Det sier jo seg selv at de ikke må være giftige på noen måte

Dette er det nærmeste jeg har funnet: http://www.webzoo.no/default.pl?showProduct=132&pageId=602

Aner ikke hvordan den vil se ut under vann da.
Mye å velge mellom her Svart Thaiusten burde passe bra til ønsket ditt.
Mulig du må få en dyrebutikk til å bestille for deg...

Ehh, ser nå at det var akkurat samme stein du linka til...
Hehe ja det var det. Men takk for svar Det skumle med å betille stein er jo at den ikke passer inn sånn som man vil ha den. Og til så små akvarier kan jeg vel risikere å få alt for store steiner?
Plantasjen
Plantasjen har sorte elvesten runde .veldig flotte runde litt flate
Takk for tips, men jeg er ikke ute etter runde, heller litt "skarpe" og takkete. Avrunda vet jeg om et sted jeg kan plukke selv nede ved sjøen også

Tror det blir til at jeg prøver å bestille på nett jeg.

Nå har jeg begynt å tenke på om jeg skal gjøre totalt om i 180-litern også. Der har jeg rådasand, og liker den veldig godt i det karet, så den får bli. Nå er det en enorm rot oppi der og masse store planter. Veldig dekorativ og gir mange fine gjemmesteder, men nå har jeg hatt innredning i det akvariet som baserer seg på røtter og planter i 4 år, så kanskje det er på tide å gjøre helt om? Kanskje sånne forsteina tre steiner vil gjøre seg godt sammen med rådasanda? Jeg er litt skeptisk til å bygge mye opp med steiner da. Velter noe og slår sprekker blir det mye vann utover... men med litt forsiktighet og ikke mye stabling oppå hverandre bør det kanskje gå?
Søk etter aquascaping på youtube. Mye god inspirasjon der Stabling lar seg gjøre ved å f.eks legge to steiner ved siden av hverandre i et hjørne. Så fylle rommet med sand og legge stein eller plante oppå igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap