Mitt Høglund scape!

Var på tide med en rescape av mitt iwagumi scape så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på et Høglund scape. Er ganske i starte og har akkurat satt i gang noen steiner til med riccia og juletremose. Fant eeeeendelig samme type led lamper som Høglund himself bruker. Har nå byttet ut 39 watt med dyre planterør til 2x20 watt led til 160kr lampa på ebay. Har strevet med å få de mest optimale forhold for planter i 2 år nå og føles litt latterlig at det er disse lampene på 6500kelvin som gjør den jobben jeg har etterstrebet og ønset hele tiden.
Det perler ig gror mer enn det noengang har gjort, så jeg forstår virkelig ikke kritikken LEDlys får her og der.
Skal bygge opp mye mer og sett inn noen planter mellom stenene når de gror seg skikkelig til, vet ikke hva jeg skal velge enda.

Spennende blir det uansett. Gleder meg til å legge til litt plantenæring, ar ikke brukt det foreløpig med de nye lampene.
I akvariet på 43 liter går 8 ungfisk av stjernedanio, kirsebærreker, 2 ottoer og 2 siamesiske algeetere. Blir nok litt utbytting etterhvert.

Kan love (håper jeg) at neste oppdateringsbilde ser litt penere ut

Har trimmet HC i dag. Fin og tykk.
Er en del alger fra gammelt av som ikke er skrapet vekk. Fått orden på trådalgene, ved å fjerne en flekk Cubaen. Vokser uteolig godt om dagen og perler helt utrolig etter klipping. Ganske langt fra et pent scape foreløpig, men steinene må gro til litt mer.

Ingenting er som perlende hc cuba på en freddas kveld! Eller?
Mingus
Ingenting er som perlende hc cuba på en freddas kveld! Eller?


Du har jo fin fremgang her Oppdatering?
Gjort en forandring i kveld. Bilde kommer når det klarner opp
Beurre blanc
[QUOTE=Mingus]Ingenting er som perlende hc cuba på en freddas kveld! Eller?


Du har jo fin fremgang her Oppdatering?

En del sandsøl og ikke rent vann. Et steg videre
Får se om en mnd tid når teppet har grodd igjen o haugen har blitt litt mer enhet hva jeg gjør. Muligens noen små pinner av redmoore finne veien ut av haugen.
Klarte ikke å la være. Fylte opp "haugen" med noen nye steiner med juletremose. Igjen: får se hvordan det ser ut om en mnd
Fått meg en ny stein som jeg skal bytte ut "åsen" med.
Dette er dagens status. Det gror godt!
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Angell
Reklame for plussmedlemskap