Slimete redmoore

heisann

satte opp et akvarium til kampfisken her. slang oppi ei stor fin redmoore og noen planter. problemet er at etter et par dager så "henger" det gjennomsiktig slim fra rota, samt at vannet blir uklart. ikke misfarget, som det ble med ei mangroverot jeg hadde liggende, men bare uklart, tåkete, hvis dere skjønner. hva kan jeg gjøre for å unngå dette? rota er tatt ut, så får ikke tatt bilder for å vise.

fisken er tatt ut av vannet.
dette er helt vanlig å ikke farlig ,maller spiser dette opp ,har du ikke det kan du bare skrubbe dette vekk ,det tar litt tid før det stopper
Heisann
har også hatt erfaring med det på nye redmore røtter. ta de opp og skrubb de også sett ned hvis det skjer igjen så skrubber du igjen. ikke noe farlig er min erfaring. mine slutet med det etter en stund, virker som at når vannet trenger inn så kommer noe ut av rota men ikke noe farlig
ok. tenkte jeg bare skulle bytte ut en del av det uklare vannet og skrubbe rota jevnlig i noen dager. veldig kjedelig når det fine klare vannet ser ut til å ha fått en liter melk i seg... noen formening om hvor lang tid det tar før det gir seg?
På de jeg har så har det vært litt varierende hvor lang tid det har tatt. I det ene karet tok det ca 3 uke dog uten noe skrubbing. I det andre 2 uker med skrubbing. Men når de gir seg er det noen flotte røtter og som de andre skriver så er det ikke noe farlig
Hva med å sette rota i ei bøtte med vann, bytte vann og skrubbe et par dager, før rota settes oppi?
Mye styr å ta den ut av karet hele tiden.
jeg gjorde det. kjøpte den på akvariemagasinet en lørdag, hadde den i en balje med vann som ble byttet ut annenhver dag i en uke. fortsatt ville den ikke synke. så snakket jeg med en dyrebutikk på Jessheim, da jeg tilfeldigvis var innom, og de sa at jeg bare kunne senke den med noen vekter, og at den ville suge til seg nok vann over tid i akvariet. senket den i akvariet, og da tok det noen dager før slimet kom.
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Berrum
Reklame for plussmedlemskap