Sandstrand sand ???

Noen som vet hvor jeg kan få fatt i meget finkornet sand i lysbeig/brun farge evt. krem hvit ?
Billig og grei sand får du tak i på Jula og Biltema. Har selv forsøkt meg med sandstrand sand, men huff så mye arbeid med å rense den
takk

et ork å rense sand ? på hvilken måte, hvordan renser man sanden ?
Vikki Hagevik
takk :) et ork å rense sand ? på hvilken måte, hvordan renser man sanden ? :)

Ja litt avengig hvor møkkete den er må den skylles før du har den i karene dine. Kanskje til og med kokes. Sanden jeg hentet i Lågen på Kongsberg var et ORK å vaske og gjør ikke den jobben igjen. Sanden du får på Jula og Biltema er bare å helle rett i karene dine. Nå har jeg kun biltema og jula sand i alle mine 29 kar
tusen takk for svar...

Jeg likte godt den sanden på jula, den var fin og brun... hvor mangen sekker tror du jeg vil komme til å trenge i mitt 160 liter ?????
Mener å huske at jeg brukte kun en sekk med Jula sand i siste 160L fylte opp- Sekkene på Jula er større enn på biltema. Hvor tykt lag sand du ønsker er litt etter hva type fisk du har og hvor mye dem graver. Jeg har kun apistogramma og de graver. Liker å ha et lag selv på 3-5 cm
Vikki Hagevik
tusen takk for gode tips :)

Bare hyggelig =)
Ta en bøtte, fyll med sand og putt hageslangen oppi la det renne til vannet er helt klart, grav litt i sanda ettervert slik at all møkk blir skylt vekk, la sanda tørke og sikt med vanlig kjøkkensikt.
Er litt jobb men resultatet blir bra, tar tid men opplevde det ikke som noe spesielt mye jobb
Sanden fra Biltema og Jula trenger du ikke å skylle. Bare å ha den rett i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap