Biltemasand 2013

Jeg har nettopp fått et nytt akvarium, og planla å ha biltema-sanden i siden den har blitt så mye anbefalt overalt. Grunnen til det var at det på bilder ser ut som den er veldig lys når andre har hatt den i akvarier, og at den var mye billigere enn sand fra dyrebutikkene. Da jeg kom til biltema så jeg først etter blåsesand, men fant ut at de har endret navnet på den til bare "sand" som er tilpasset akvarium. Den eneste blåsesanden de hadde inne utenom inneholdt olivin, som jeg vet ikke kan brukes.

Det jeg lurer på da er egentlig om denne nye sanden er den samme som tidligere het blåsesand? Da jeg hadde den i akvariet så den svært mørk ut i forhold til bilder jeg har sett av andre akvarier. Vurderer nå å kjøpe noe som heter Hvit Ciklidesand i steden for, men den er veldig mye dyrere. Litt av poenget med sanden jeg kjøpte var å ha en ganske lys, fin sand.
Akvariet mitt er med biltemasand kjøpt i høst. Vannet er tilsatt torvekstrakt, så sanda ser litt mørkere ut på bildene enn den egentlig er.

Jula selger også billig sand, men vet ikke om den er lysere i fargen.
Vet ikke helt hvorfor, men vet flere har kalt den blåsesand, men det har alltid stått på pakken "Må ikke brukes som blåsemiddel ved fristråleblåsing", uten atjeg ved om det er noe flere måter å "blåse" på og alt det derre, men ja dere skjønner.


Ser på biltema.no at den heter "sand" der også men har samme info-tekst og samme artikkelnummer så vil da regne med at det er den samme som alltid!?
Det som kalles blåsesand må ikke brukes i akvariet.
men biltema har også en sand som ganske enkelt heter sand.
det står tilogmed på pakken at den kan brukes i akvarier.


[URL=http://www.biltema.no/no/Bygg/Flislegge-og-mure/Murerverktoy/Sand-175422/]Her er en link til sanden [/URL]
Tusen takk for svar!

McSteen
[URLBLOCK1]er med [URLBLOCK2] kjøpt i høst. Vannet er tilsatt torvekstrakt, så sanda ser litt mørkere ut på bildene enn den egentlig er. Jula selger også billig sand, men vet ikke om den er lysere i fargen.


Jøss, den så mye lysere ut enn min... Så på Jula-sand, men de hadde ingen sekker som var uten hull i (...), og den var også noe mørkere. Nå skal det sies at etter å ha lagt i et døgn i vann har den ikke den samme gjørmete fargen lenger, men det ligner fremdeles ikke på det du har.

Grapejuice: Det var det jeg og tenkte, spurte en ansatt på biltema også om det var den samme, og det skulle visst være det...

Martin Nordbø: Det er den som bare heter sand jeg har kjøpt, som jeg synes virker annerledes enn den sanden som andre bruker fra Biltema i sine akvarier. Denne sanden het imidlertid tidligere blåsesand, men var uten olivin som finnes i den som nå heter blåsesand.
Grapejuice
... vil da regne med at det er den samme som alltid!?

Ja, det er samme sand med ny merking.
VictoriaJohanne
Martin Nordbø: Det er den som bare heter sand jeg har kjøpt, som jeg synes virker annerledes enn den sanden som andre bruker fra Biltema i sine akvarier. Denne sanden het imidlertid tidligere blåsesand, men var uten olivin som finnes i den som nå heter blåsesand.


Jeg trodde ikke det var endring i sanden men nå skal jeg ikke si noe sikkert, ble litt usikker nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap