Hule til malle (albino ancistrus)

Hei

Jeg har lest flere steder nå at albino ancistrus trenger en hule for å føle seg trygg, enten av skifer eller kokosnøtt. Det jeg da lurer på er om man kan bruke metall, ent. stål eller rustfitt stål? Eller kommer det til å gjøre vannet til fiskene farlig?

Og hvis dette da ikke lar seg gjøre, hvor får jeg tak i skifer i så små biter?

Og en annen ting, jeg finner svært lite info om albino ancistrus, så er det noen som vet hvor store de blir?

Alle svar tas imot med stor takk
Hei, Pia
Vil ikke anbefale stål i akvariet. Selv om det ikke gjør vannet farlig, ser det veldig unaturlig ut. Og det føles nok unaturlig for fisken også.

Skiferhuler får du ferdig laget i forskjellige størrelser og former. Ta en titt på rubrikkannonsene her på AF, der blir skiferhuler ofte avertert.

Albino ancistrus er ikke en særskilt art, så du finner nok ingen spesiell informasjon om dem. Albinoene er den vanlige arten Ancistrus sp. "oppdrettsvariant", så nødvendig informasjon finner du der.
Tusen takk jeg fant, jeg fant vet du forresten hvordan jeg kan få fikset bakgrunnen på akvariet?
Det blir sånne svarte flekker der det er luftbobler, og jeg har prøvd å skyve de ut av bildet med en linjal, dem det ser ut til å vende tilbake bare. Er det noe triks for det liksom?
Nei, noe spesielt triks er det vel egentlig ikke. Men det fins "spesial-lim" til å feste slike tynne bakgrunnsfolier. Dette er f.eks. Juwel PosterFix.

Det går også an å bruke vegetabilsk olje, f.eks olivenolje. Legg det på akvarieglasset med et tørkepapir eller en klut, og bruk linjalen til å skyve vekk boblene.
Tusen takk!!

Er helt ny på dette, så vet jo ingen ting.
De på dyrebutikken er vel dritlei av meg, for jeg spør så mye, hehe
Takk igjen
Plussmedlem
Fordelen med å spørre er at du får svar og lærer. For da kan vi andre fortelle om alle feilene vi har gjort og så slipper du å gjøre de samme...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap