Sand til akvarie

Den sanden fra jula som du linker til, er helt trygg og bruke.
Men, de fra biltema som du linker til bør du styre unna.
Her er den rette fra biltema LINK Lureste å velge er den groveste art nr: 175425
Tusen takk! Var bare bittelitt rimeligere enn 9L sanden til 298kr på dyrebutikken.

Når det gjelder sand fra Jula, er dette en bedre sand.
Silver, hva er forskjellen på den filter sanden kontra de andre? Var ingen info på jula sin side, annet enn korn størrelsen.
Det er på grunn av kornstørrelsen jeg anbefaler basseng-sanden. Mindre spredning av kornstørrelsen gir bedre sirkulasjon i bunnlaget.

Sammensetningsmessig vet jeg ikke noe om forskjellene på de to typene...det eneste jeg er sikker på er at basseng-sanden er omtrent 100% ren kvarts, noe som borger for sikkerhet. Blåsesand inneholder ofte andre mineraler for å gi bedre blåse-egenskaper, som silikater av aluminium, jern og magnesium f.eks. Disse vil ha effekt på vannverdiene. Men som sagt vet jeg ikke om det er tilfelle her.
Kjøpte grov kornet sand fra biltema I dag til mine 3 oppdrettskar. Samme som Bluewater henviser til. Lest meg til at det skulle være en ypperlig sand å bruke. Står også at di kan brukes til akvarium. 79 kr for 17 kg I stede for 350 kr for 20 kg hos dyrebutikken. Sanda støvet ikke eller ble gromsete ved vannfylling. Så jeg er hvertfall foreløpig fornøyd fin farge var det også
Veldig fornøyd jeg også!
Og ja, bare liiiiitt rimeligere enn dyrebutikken. Her var det 298kr for 9L sand :O

Jeg virvla jo opp en del sand når jeg fylte på vann og har gjort det i ettertid når jeg order nedi akvariet, og sanden lander med engang... null grums i vannet. Ypperlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap