Skjule stygge pumperør

Har tenkt en del på hvordan jeg kan få dekket/kamuflert stygge grønne utblåsningsrør. Klarer ikke å dekke nok med planter da de lysegrønne rørene vises kjempegodt mot den brune bakgrunnen.

Har en ide som jeg tror kan fungere. Om jeg knabber striesekken til julenissen Ser for meg en slik brun striesekk som jeg kan klippe i lange remser. Tro om det man kan surre dette rundt rørene uten å stoppe all utblåsning/innsug?
Så kom jeg på en ting til som noen her kanskje vet. Kan slike striesekker være innsatt med noe stoffer som kanskje ikke vil være bra for fiskene?

Har du et annet forslag til kamuflering av disse stygge grønne rørene, så post det her...

Leste et sted om en som brukte silikon på slike hvite pvc-rør han hadde i karet. Han smurte de inn med silikon, og festen grus/sand på de.
Vet ikke om det egentlig er egnet på utblåsningsrør, men jeg synes det var en god kamuflasjeide.
Eheim har noen rør, som er mindre iøyefallende.
Dette er det som kalles installasjonssett 1 og 2.
En annen fordel er at disse skal være lettere å tilpasse til ferdigproduserte armaturer, noe som ikke kan kalles en ulempe
Frank Angell
Eheim har noen rør, som er mindre iøyefallende. Dette er det som kalles installasjonssett [URLBLOCK1]og [URLBLOCK2]. En annen fordel er at disse skal være lettere å tilpasse til ferdigproduserte armaturer, noe som ikke kan kalles en ulempe ;)

Synes ikke disse er så pen heller jeg da

Men ideen med silikon og grus likte jeg, tror jeg går for den jeg
PJF bruker blanke/gjennomsiktige rør på sine utvendige pumper. Det ser betydelig bedre ut enn grønne. Husker desverre ikke hvor man før kjøpt slikt.
Frank Angell
Eheim har noen rør, som er mindre iøyefallende. Dette er det som kalles installasjonssett [URLBLOCK1]og [URLBLOCK2]. En annen fordel er at disse skal være lettere å tilpasse til ferdigproduserte armaturer, noe som ikke kan kalles en ulempe ;)

Vil dette si at dersom man kjøper en Eheim pumpe der alt av deler er inkl. (ref.kampanjetilbud på webzoo )så anbefales disse installasjons settene i tillegg dersom man ønsker noe som er mindre iøyefallende?
Er det mulig og skjule disse rørende i en bakgrunn f.eks ?
Enkelte pumper leveres komplett med disse settene, blandt annet 22224 på Webzoo.
Oftest leveres dog filtrene med den vanlige, grønne rørene, som ikke alltid er like grei å ha med å gjøre.

Å skjule "hardware" bak en bakgrunn, blir mer og mer populært, noe jeg forstår meget godt. Så ja, det er fult mulig å gjemme rørene, om man er villig til å borre noen huller i bakgrunnen, for å la vannet passere.
De innstalasjonsettene er praktiske, men tar for mye plass. Faktisk så synes jeg det er lettere og dekorere bort de vanlige grønne enn de stykke byggesettene.

En anen ide er og plasere en rot med noen javabregner for og skjule inn og ut gjennomstrømningen i karet, dette har jeg gjort på ene karet mitt med stort hell
Innstallasjonssettene 1 og 2 er veldig vellykket
hos meg
Jeg har ensfarget sort bakgrunn i mine kar, og det grå materialet innst.settene er laget av "forsvinner" helt i akvariene. Mørke farger "trekker bakover" som kjent.

Man legger knapt merke til dem. Jeg har skiftet ut alle de "selv-lysende", fæle grønne standard settene med slike grå. I tillegg kan noen høye planter skjule det som evt er synlig, og de grå rørene blir helt borte bak en sverdplante eller to (i motsetning til de lysende grønne som stakk seg ut, uansett)

Er veldig fornøyd med de settene, da jeg har rammekar og de kan tilpasses akkurat slik du vil ha dem, både i vinkler og lengder.

Tilfeldig bekjentskap
© Robin Fjelldal
Reklame for plussmedlemskap