Finnes det profesjonelle akvariumdesignere på østlandet

Etter nøye vurdering landet jeg på at denne tråden passet best her - selv om det ikke var helt innertier. På forhånd unnskyld om jeg har bommet

Jeg drev mye med diskus i ungdommen, og tiden er kommet for å gjenoppta hobbyen. Men jeg har ikke tid til å verken bygge eller sette opp akvarium selv. Derfor lurer jeg på om det finnes profesjonelle akvariedesignere på østlandet - dvs alt fra teknikk til aquascaping, fisk etc. Som kan ta et profesjonelt totaloppdrag på å levere et knallfint akvarium fra designfase til første driftsfase.

Dette er til et kontormiljø, og jeg ser for meg en amazonasbiotop på cirka 1000 liter - litt avhengig av hva vi greier å skvise inn på tiltenkt plass. Hovedfisk vil være en liten stim av diskus - fortrinnsvis viltfanget (jeg liker ikke de glorete oppdrettsfiskene), en stor stim pansermaller, og en eller to stimer med tetraer. Kanskje et par ancistruser.

Finnes det akvariedesignere som tar slike oppdrag? Dere kan enten svare her, eller så kan dere sende en e-post til anders@kommunion.no

Oppdraget er i Askim i Indre Østfold.
Plussmedlem
Utfra slik jeg oppfatter definisjonen av profesjonell så tror jeg det korte svaret er nei.
Men at det finnes folk som gjør slikt og er dyktige på det, helt klart....

Du kan f.eks ta en tur ned til Østfoldhallen og snakke med Richard og/eller Alexander hos Pets/Zoohjørnet Østfoldhallen. Pets/Zoohjørnet har også egen facebookside samt facebookgruppe for akvaristikk.

Dahls Dyrerike på Kambosenteret i Moss er en annen mulighet, hvis de har tid og mulighet. Thor Winter Dahl er vel ikke akkurat en ukjent figur i akvariemiljøet i Norge.

Ellers går det an å kontakte diverse akvarieklubber...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap