Svart lim

Har tenkt å lime noe mose på noen røtter jeg har og kjøpte tidligere super lim fra biltema. Men synes den blir litt lys/hvit når den er mikset med vann. Noen som vet om en svart super lim? Trur det ser bedre ut.
Plussmedlem
Hei, Magnus.

Svart superlim er vel ikke et produkt som dukker kjappest opp i norske butikkhyller, men det finnes ja. Aldri sett det annet sted enn på utenlandske nettbutikker. Ebay har sånt.

Hvis rota er slik konstruert at det går an, så bruker jeg vanligvis bomullstråd (mørk brun/svart etc.) og surrer mosen fast. Etter noen uker klipper jeg så av tråden. Da har mosens filamenter festet seg til underlaget og den trenger ikke hjelp til å sitte fast mer.

Det hender at jeg bruker superlim, men da i sparsommelige mengder. Det hindrer det ikke fra å blø igjennom, men den hvite flekken vil jo forsvinne når mosen har vokst over.

Slo meg plutselig at kanskje man kan lage svart superlim selv? Å blande svart akrylmaling med superlim i gel-form kan muligens være en vei å gå. Burde ikke ha behov for rare mengden maling og da burde det ikke gå ut over superlimets herdeegenskaper i særlig omfang. Vel ,det er bare en idé...
Ja eg endte opp med å bruke fiskesen nå. Tenkte eg skulle se om mosen fester seg etter noen uker og så fjerne den. Har fungert ganske greit untatt der roten er såpass tykk og rar form at det ikke er mulig. 

hmmm svart akrylmaling med superlim hørtes interessant ut, meeeen kan se noen fall gruver med hvor fort limen størkner og sånn  
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap