Fluenetting til mosevegg?

Er det noen som har efraring med å lage en mosevegg?

Jeg har et lite kar som har vært brukt til yngel, og krantenetank før. I denne har jeg nå lyst til å ha over en kampfisk som er i et større akvarie, men jeg har lyst til å ordne en fin bakgrunn først.

Det jeg tenkte nå, var å lage en mosevegg ved hjelp av netting som kan dekke hele bakveggen. Men er usikker på hva slags netting som kan være i tanken uten at det avgir stygge stoffer til vannet...

Hva slags str. bør det være på hullene i nettingen?
En standards fluennetting bør være svert bra

Så lenge det er lagd i plast eller hel jern kan det fint brukes
ja
En standards fluennetting bør være svert bra :) Så lenge det er lagd i plast eller hel jern kan det fint brukes ;)

Jern? Det vil vel ruste under vann?? Det ville ihvertfall ikke jeg brukt. Det må vel være et matriale som er garantert rustfritt?
Håvard Støre Andresen
[URLBLOCK1]

Denne har jeg sett, men jeg er sååå glad i å få ting på norsk da sjø
mona o
[QUOTE=ja]En standards fluennetting bør være svert bra :) Så lenge det er lagd i plast eller hel jern kan det fint brukes ;)

Jern? Det vil vel ruste under vann?? Det ville ihvertfall ikke jeg brukt. Det må vel være et matriale som er garantert rustfritt?Selfølgelig vil det ruste men det er jo meningen dahhh jernet som blir frigjordt fungerer som en liten(veldig liten) ekstra næringskilde til momsen derfor bra den er også svert fin til og forme evnt pumpe kammer osv...................
noen som kan tipse om hvor en får kjøpt sånn netting? og hva skal en spørre etter? hva heter nettingen på "fagspråket"?
Byggevarefirmaer har dette.

Det brukes under "kista" på hus.

Heter fluenetting. Alle som driver med husbygging har det.
Hanne
Er det noen som har efraring med å lage en mosevegg? Jeg har et lite kar som har vært brukt til yngel, og krantenetank før. I denne har jeg nå lyst til å ha over en kampfisk som er i et større akvarie, men jeg har lyst til å ordne en fin bakgrunn først. Det jeg tenkte nå, var å lage en mosevegg ved hjelp av netting som kan dekke hele bakveggen. Men er usikker på hva slags netting som kan være i tanken uten at det avgir stygge stoffer til vannet... Hva slags str. bør det være på hullene i nettingen?

Hvor får man tak i mose?
Må man fylle hele veggen med engang, eller vokser dette? Har det noe filterfunksjon?

Høyer'n,
mose får man kjøpt i akvariebutikken, på nett eller på auksjoner.

Jeg hadde en rot med javamose lent mot bakveggen på et akvarie, mosen vokste seg fast og spredde seg veldig fort.
Nå må jeg jevnlig stusse det ned.
Høyer'n
[QUOTE=Hanne]Er det noen som har efraring med å lage en mosevegg? Jeg har et lite kar som har vært brukt til yngel, og krantenetank før. I denne har jeg nå lyst til å ha over en kampfisk som er i et større akvarie, men jeg har lyst til å ordne en fin bakgrunn først. Det jeg tenkte nå, var å lage en mosevegg ved hjelp av netting som kan dekke hele bakveggen. Men er usikker på hva slags netting som kan være i tanken uten at det avgir stygge stoffer til vannet... Hva slags str. bør det være på hullene i nettingen?

Hvor får man tak i mose?
Må man fylle hele veggen med engang, eller vokser dette? Har det noe filterfunksjon?Ja mose kan du finne i naturen eller i butikkene.
Det vokser til men forskjellige moser vokser forskjellig så tettheten må varieres fra mose til mose.
Det har en enorm filterfunskjon.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap