kaosfisker

hei vi har nå et kar på275l og et på 80l
i det store har vi mange neontetra en borelli 11øksefisk 4 ancistrus og to sommerfugl ciklider. i det lille (som egentlig er for lite....) er det fem tigerbarber noe guppy yngel og to guramier... vil gjærne lage et biotop akvarie ut av det største og lurer på om vi skal flytte sommerfuglene over i det lille og guramiene til det store evt kjøpe et kar på ca 150 l til tiger barbene. noen som har noe bra forslag til hva vi kan gjøre? og hvilke fisk vi bør kjøpe el gi bort?
har flyteplanter og røtter i begge akvariene.
hvorfor ikke lage et søramerikabiotop i det største og la sommerfuglene være der ?
kaosfisk
jo det var sånn delvis planen til å begynne med, men så er jeg litt usikker på hva slags fisker jeg vil ha og hva slags planter de foretrekker. har jo en borelli som er alene så enten må jeg kjøpe fler eller omplassere henne. skal jeg la øksefiskene bli og fjærne flyteplantene? eller går det greit om de har noen, ser ut som de trives nå.
tror nok øksene dine trives med litt flyteplanter, bare pass på at hele overflaten ikke er dekket

personlig så ville jeg heller solgt apistoen hvis sommerfuglene allerede har dannet par/er kjønnsbestemt.
men tigerbarbene bør ikke gå i samme kar, vet at noen har hatt hell med temperamentet på disse men den vanlige oppfatningen er at de er noen hissige små krek.
personlig så liker jeg de ikke pga temperamentet og hvis du er ute etter biotop så kommer de fra feil kontinent.

å tilby de et større kar høres i såfall mer ideellt ut, ville også fyllt ut stimen med ihvertfall fem til hvis du bestemmer deg for å beholde de
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap