Haugaland Akvarieklubb - 2006

Nå nærmer det seg siste klubbmøte før sommeren. 12. juni så er det stor finale på Haugarhuset i Haugesund. Denne kvelden så blir det klubbauksjon der en kan få omsatt/omplassert fisk og planter før vi tar en velfortjent sommerferie.

HAK har et eget registreringsskjema til bruk på auksjonene sine. Det kan lastes ned her. Dette er greit å ha fylt ut på forhånd, hjemme i ro og mak, så slipper man å bruke tid på dette når man kommer på klubbmøtet. En oppfordring er å merke plante-/fiskeposene med hva som finnes i dem (populærnavn og/eller vit. navn).

Rett etter at auksjonen er unnagjort så blir det trekning av loddene som er solgt i loddboka i vår. Trekningen foregår direkte på storskjerm og er alltid ulidelig spennende! I vår har vi mange fine premier!! Siste sjanse å få kjøpt lodd i loddboka er like før trekningen tar til.

Informasjon om turen til Sauda 18. juni vil også bli gitt denne kvelden samt litt info om høstens møter.

Mer informasjon om Haugaland Akvarieklubb finnes på klubbens hjemmeside.
Denne tråden ønsker jeg å holde "varm" fram til nevnte klubbmøte

Til klubbauksjonen tar jeg med:

Girardinus falcatus
Pelvicachromis taeniatus "Kienke"
Pelvicachromis signatus
Nanochromis parilus
Archocentrus sajica
Fundulopanchax gardneri nigerianus "P82"

Planter bl.a:
- Javamose
- Riccia fluitans
- Vasspest
- Rotala rotundifolia
- Javabregner
- m.m.

På premiebordet til trekningen av loddboka vil det foruten det som er nevnt på klubbens hjemmeside av flotte premier også være å finne bl.a. en stor rot (virkelig fin!), javabregne på rot, stor "algekule", planteposer m.m.
Bra tiltak dette!

Jeg var på min første auksjon i JAK for ikke så alt for lenge sidnen, der var det ikke mange fisker jeg kjente til, så det var lite jeg følte jeg kunne by på, selv om jeg ville ha bortimot alle

Hva med at de som er brukere her og har noe til auksjonene legger ut navnene på det de har i en tråd ifm den kommende auksjonen? Så kan vi som ikke er veeeeldig mye inne i hobbyen ennå får en sjanse til å lese oss opp litt og potensielt heve prisene på auksjonen
Jeg har desverre ikke å mye å ta med denne gang. Det blir likevel en del planter fra min side.

heriblant noe Vallisneria, Cryptocoryne, Eichhornia diversifolia, vindelløv etc.

Satser på litt oppdrett i sommer!

Mikkel

som nevnt er det klubbauksjon og sommeravsluttning på møtet 12.6.

Auksjonen år tilbake til "gamle" former med provisjon til klubben.

Det blir trekning av loddboka. mange fine premier her i år!!!

Det blir info om Sauda tur 18.6.

Jeg tar med sandsnegler på auksjonen.

Husk potensiell bankstreik og ta ut penge på forhånd!!

Mikkel
Siden jeg fikk lønna inn på konto i dag () og bare måtte bruke penger.... så var jeg innom Oasen og kjøpte inn en stor levendefôrhåv som enda en premie til loddboktrekningen kommende mandag. Jeg kjøpte også én til meg selv også For de som trenger håv til helga så har Ståle én igjen i butikken nå(!!) evt. ta kontakt med undertegnede så kan jeg låne ut mine.

Snakket med Tor Erik på Oasen og han tar med endel fisk han også på auksjonen bl.a. killi og betta.

NAB nr. 2-2005 (Norsk Akvarieblad) dumpet ned i postkassen min i dag Jeg håper alle HAKs medlemmer opplever det samme disse dagene. Hvis ikke så ta kontakt med undertegnede kommende mandag så skal vi sjekke det opp.
Da har jeg pakket 10-15 poser med planter Fisken tar jeg i morgen ettermiddag.

Fra bømlo ser det ut til å komme en hel haug med fisk i morgen
Bevares, det ser ut for å bli endel spennede på denne auksjonen.

Selv er jeg laksefisker og ikke akvarist mandag kveld. (Hadde lenge trodd at jeg skulle levere noe fisk til auksjonen, men de siste dagers finvær saboterte det

Saudaturen derimot, den må jeg få med meg.

Lykke til, og vi snakkes.

Mvh
Arild
åjåj, man skulle hatt ledige kar ser jeg.....
Jeg tar med et kar på 75 liter

Skulle noen av medlemmene ha bøker på hjemlån fra klubb-biblioteket så er det fint om de husker å ta disse med på møtet. Greit å få inn så mange bøker som mulig før sommeren.
Til auksjonen?? 75l kar... med utstyr da???
Eller var det en spøk jeg ikke helt tok?
Karl Inge S
Til auksjonen?? 75l kar... med utstyr da??? Eller var det en spøk jeg ikke helt tok?

Ingen spøk, men uten utstyr. Dekkglass medfølger.

Jeg ser frem til kvelden! Godt det ikke ble bankstreik så kansje det kan være muligheter til å få med seg noen hjem!!
Vanvittig så produktive de er oppe på Bømlo!!

Mikkel
Husk også å sette av noen kroner til loddkjøp i loddboka! Premiebordet blir stort!
Hva kan være bedre enn å tilbringe en fin sommerkveld på klubbauksjon? Særlig med tanke på alle objektene som kommer for salg . Tror dette blir årets største klubbauksjon! Her har jeg svømmehud allerede og er ennå ikke ferdig å pakke fisk.

Bankene streiker ikke så det er bare å fylle opp lommeboka med feriepengene
puhhh da var kvelden over.. og makan til antall objekter har jeg aldri sett... hvor manger var det totalt?? Mikkel? jeg kom i allefall hjem med betta albimarginata...... pluss fine premier fra loddboka.
bedre kan det ikke bli..
Knall avsluttnig før sommeren!!

Når hovedpremien også gikk til "nybegynnere" var dette en vellykket kveld.

Det var vanvittig med objekter. En god del ble ikke solgt.
Vi var ca 36 som møtte på møtet. Dette inklusivt styret.
Totalt var det 19 som hadde objekter med til auksjonen
Av objekter var det hele 201!!!

Egentlig for mye på en klubbauksjon spør du meg. Prisene var til dels latterlig lave med 10 kr for et par paradisfisk mm.

I tillegg til alle disse objektene var det minst 30 premier som ble trukket på loddboka.

Mikkel
Jeg fikk også med fisk tilbake. Killi av alle ting også! Jeg som trodde jeg hadde lært..... Pokker også

Vanvittig klubbauksjon og som nevnt ovenfor latterlig lave priser på fin fisk.

Nå er jeg bare sliten....
Flott gjennomført, aldri vært på en slik auksjon før og har bare en ting å si-jeg må ha flere kar

Makan til mye og billig fisk.... det ble bla gitt vekk sebraciklide yngel, flere titalls poser med bla molly, paradisfisk, killi+++ gikk for 10-30kr.... planter for 10kr, billige luftpumper++ det var nesten rent for mye

Selv brukte jeg 130kr inkl loddkjøp og kom hjem med 5 guppyer, en luftpumpe og en levendefor-håv

Må bare si at de planteposene på auksjonene frister. Blir like irritert hver gang jeg må betale 80-90 kroner for en liten kvast. Akvarieklubb og auksjon er tingen og dere på Haugalandet får det virkelig til å svinge.
Tilfeldig bekjentskap
© Martina
Reklame for plussmedlemskap