Tromsø Akvarieklubb, Auksjon 18 november

Nå blir det auksjon i Tromsø

18. november 2006 arrangerer vi "akvaristisk" auksjon. Alle som har noe de vil selge eller kjøpe må komme. Det kan auksjoneres bort fisk, planter, akvarium, utstyr, ja egentlig alt som har med denne hobbyen å gjøre.

Sted: Tromsdalen Barneskole (gymsalen) (kart på hjemmesiden)

Dato: 18. november 2006
Klokkeslett for levering av objekter: 11:00 til 12:30
Klokkeslett for selve auksjonen: 13:00 til 15:00

Vi ser helst at objektene forhåndsinnmeldes. Send da epost til auksjon@tak.denlille.net . Vi tar selvsagt i mot ikke innmeldte ting også!

Følgende opplysninger må være med:

Fisk: Latinsk navn, "populærnavn", antall, alder/størrelse, og kjønn.

Planter: Latinsk navn, "populærnavnet" og antall

Utstyr: Merke, type og tilstand

Om det er noe av informasjonen du ikke finner/vet, så skal vi hjelpe så langt vi klarer.

Pakking: Alle objekter selges som de leveres. Det betyr at fisk og planter i samme pose selges som de er (altså ingen oppdeling av poser). Husk at fiskene skal kunne leve i posene en del timer, så ha godt med luft. Posene kan også "luftes" underveis om det skulle trenges.

Vi ser oss nødt til å ta inngangspenger for å dekke leie av lokaler, men det er symbolske 10,- per person (gratis for de under 16 år).

Ikke nøl og kom på auksjonen enten du har noe å selge eller ikke og om du tror du vil kjøpe noe eller ikke. Dette blir kjempegøy!

Følg med på vår hjemmeside: Tromsø Akvarieklubb
Oppdaterte klokkeslett for auksjonen.
Ville bare nevne at det er litt endring av tidspunkt. Kikk på hjemmesidene våre for løpende oppdatert info.

Klokkeslett for levering av objekter: 10:00 til 12:30
Klokkeslett for selve auksjonen: 13:30 og til vi er ferdige

Vi skal også prøve å holde et lite foredrag innimellom der hvis interessen er til stede.
Hadde vært morsomt (nyttig) om dere la ut på hjemmesiden hva som var ventet inn og hvilke fiskearter.

Sitter feks med coryer jeg har overtatt - 4 stk, fordelt på 3 arter. Kunne tenkt meg å bygge opp den ene arten, og levert inn de to andre...

Siden dette med auksjon er helt nytt i Tromsø er vi meget usikker på oppmøte og innhold. Det vi håper på er at flest mulig stiller slik at vi i klubben får et lite puff til å fortsette.
Skjønner...
Kommer sikkert en tur
Mulig jeg tar med noen corydoras Elegans. Lurer på en L-007 som jeg hadde glemt jeg hadde

Da nærmer det seg auksjonsstart. Kun en liten kveld igjen og jeg oppfordrer så mange som mulig å stille i morgen.

Hadde vært lit artig å få litt vind i seilene for akvariehobbyen i Tromsø. Er det noen som har spørsmål så finnes svarene på http://tak.denlille.net/
Vellykket auksjon!
Da var den første akvaristiske auksjonen i Tromsø fullført. Oppmøtet var godt og de ca 25 fremmøtte gjorde rent bord under auksjonen.

Bilde 1 Leder i TAK Truls med en av sine mange poser
Bilde 2 Ronald med full kontroll på salgsobjektene
Bilde 3 Objektene inspiserers og auksjonsstartegi fastlegges

Dette ga virkelig mersmak og ny auksjon vil komme. Spesielt hyggelig var det at oppmøtet var så godt samt at alt som var lagt ut til salg også ble solgt. Det var mange som gjorde seg noen gode kjøp idag.
jeg ville bare si at når jeg var der, var jeg ikke serlig begeistret..
noen fisker lå på bakken og så veldig bil sjuke ut.
og når man kom inn lurte jeg litt på om jeg hadde kommet feil fordi det var ikke serlig mange der, samme med fisker og planter og div.
ett tips er og organisere dere litt mer..
Og ikkeno bilde av auksjonariusen selv, som var Geir Kristiansen.
Gery
ett tips er og organisere dere litt mer..

Du er hjertelig velkommen i klubben. Klubben trenger flere medlemmer. Tromsø er ikke så stor, men tror nok at det er mere enn 25 akvarister i byen.

Jeg vil rette en stor takk til klubben , spesielt styret som bruker av sin fritid til å organisere noe for oss som "sitter" på gjerdet og venter på at noe skal skje.
Jeg synes det var morsomt å komme på auksjonen

Riktignok var det ikke så mange artikler og fisker, men de som var til salgs, synes jeg var riktig flotte.

Dette var første auksjonen til Tromsø Akvarieklubb. Neste gang tipper jeg den blir mer omfattende, og at det kommer mye flere folk.

Flott tiltak.

Det er bestandig rom for kvalitetsheving. Jeg kjenner ikke igjen beskrivelsen som Gery legger frem, men det får vi ha i tankene til neste auksjon.

At det ikke var så mange til stede er ikke overraskende. Vi som har vært med siden starten har erfart at akvaristene i Tromsø foretrekker å holde seg hjemme.

Jeg synes det var flott at det var såpass mange som møtte frem. Min oppfordring er at flere stiller på klubbmøtene og er villig til å ta i et tak, så skal vi nok få sving på sakene.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap