Klubbmøte Tromsø Akvarieklubb

Neste klubbmøte

Dato: tirsdag 27. mars 2007
Klokkeslett: 19:00
Sted: 3. eller 4. etg på Driv

Agenda- MINIAUKSJON av planter og fisk. Se nyhetene for flere detaljer.
- Denne gangen har vi en "spør og svar"-sesjon der vi skal prøve å finne svar både av erfaring fra de oppmøtte men også med tilknytning til internet slik at vi kan søke i basene som finnes der.

AUKSJONERES (foreløpig liste. se hjemmsiden for oppdatert liste):
- 1 meget stor Ancistrus sp. hun 10 cm
- 7 Hypancistrus sp. "Monte Durado" 3 cm minstepris 300 kroner
- "Windeløv" planter. 2-3 stykker. 10,-
- Valisneria 10,-
- Malaisiske sandsnegler 10,-
- Navnløs plante... 10,-
- 1 Avelspar Scalare (disse har mange kull)
- 6 Scalare yngel (selges samlet)
- 2 stk Gabon reker (store)
- 4 stk Amano reker
- Hygrophila polysperma (plante)
- Limnophila sessiliflora (plante)
- 2 Cynotilapia afra

Møt opp, da

Vi sees!
Tar med meg div eplesnegler i forskjellige farger. Blå, hvite, lilla, rosa og gule. Har også noen som er stripet, blir like store som eplesnegler men som legger eggene i vann.
Kan alle komme på auksjon?
Kan alle komme på auksjon? Eller er det bare medlemmer av Tromsø Akvarieklubb?
Alle kan komme. Bare hyggelig.
Hvor er det? Bruker det å være masse folk der? (Jeg sitter i rullestol og trenger litt mer plass enn andre)

Men når starter auksjonen? Er det i klubbmøtet? For hvis jeg kommer trenger jeg vel ikke å være med på selve møtet, jeg vil bare på auksjonen.
Glemte også å spørre om en rullestolbruker kommer seg inn der? :P
Det er heis der, så det skal være fint mulig.

Adressen er Søndre Tollbodg. 3 B. Bruk f.eks. finn.no for kartsøk

Og vi går inn på "baksida", men de i kafèen vet (vanligvis) hvor vi er.
Heisen er ved trappene på samme sted (altså på baksida). Eller egentlig på sida av huset, ikke på baksida...
Glemte å si at auksjonen er en del av møtet. Hvorvidt det blir å skje helt først eller ikke, det er jeg sannelig ikke sikker på.
Da var Monte Douradoyngelen samlet inn. Ikke bare å få tak på dem blandt røtter og skifersteinshuler.

[External Image]
Dere tar vel med noen huler til auksjonen, Geir og Bengt?
Ja, og med nytt design i tillegg. Finnes det mere Biltema sand?
Kos dere i morgen. Skulle ønske jeg kunne komme.
Er det bare voksne som kan være med i Tromsø akvarieklubb? Må man være på alle møtene? Hva prater dere egentlig om på disse møtene?
Alle kan komme, gammel, ung, ikke medlem osv. På hjemmesidene står det bl.a. informasjon om "juniormedlemskap". Og du trenger ikke kommer hver gang, bare når du har tid og har lyst. Selvsagt er det morsomt for alle om du kommer ofte

Og hva vi prater om, ja. Vel, om alt som har med akvarium og gjøre. Noe man lurer på eller plages med eller bare vil fortelle. Nyhter og spennende fisk og alt ellers man har lyst til å prate om.
I tillegg har vi vanligvis et foredrag på hvert møte. Vi legger ut agenda for hvert møte på våre hjemmesider tak.denlille.net
Men er det bare voksne med i klubben nå?
det er nok flest voksne i klubben. På den andre siden betyr alderen noe når det er akvariehobbyen vi har felles?

Auksjonen bled en knakende affære med god omsettning.
Var det 5 eller 6 kuler til 20 kr tot
Tror jeg melder meg inn i Tromsø akvarieklubb etter påske
Minner om nytt møte i morgen Tirsdag 24.03. Kl 19.00.

Vi er litt i bedaring om hva vi skal gjøre i morgen. Blir litt løs prat om aktiviteter fremover, forslag og ideer fra medlemmene mottas med takk. Uansett en diskusjon skal vi få til. Om ting klaffer ser vi på akvarie Dvden, og diskuterer litt rundt denne.

Også vil vi jo gjerne vite hvordan det gikk med fiskene som ble solgt under auksjonen på forrige møte

Det viktigste er at folket møter opp Jeg kjøper kaffe, og Nils kjøper sjokolade,)
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap