Akvarieklubb i Tønsberg?

Hvor holder akvarieklubben i Tønsberg til? Hvordan blir man medlem?

Plussmedlem
Så vidt eg veit finst det ikkje nokon akvarieklubb i Tønsberg. Dei nærmaste aktive er vel Drammen på den eine sida, og Larvik på den andre.
Ja, det stemmer nok. Forhørte meg med Krizoo, og fikk samme beskjed av dem. Og jeg som trodde jeg hadde flytta til en by med akvarieklubb...

Hvis noen her er interessert i å starte opp akvarieklubben i Tønsberg igjen, så vil jeg gjerne være med på det!
*Elisabeth*
Ja, det stemmer nok. Forhørte meg med Krizoo, og fikk samme beskjed av dem. Og jeg som trodde jeg hadde flytta til en by med akvarieklubb...:( Hvis noen her er interessert i å starte opp akvarieklubben i Tønsberg igjen, så vil jeg gjerne være med på det!

Jeg å , Jeg å.

prøvde lenge å finne noe akvarieklubb i nærheten før jeg ga opp.

Kanskje vi skal starte en bare vi to?? Hehe
Godt å vite at det er flere enn jeg som savner akvarieklubb her, Mats. Da er det håp for å få i gang noe på sikt, tror du ikke?
Håper jo det.

Men veit ikke om så mange i tønsberg området som har akvarium.

Har ikke sett gjennom medlemslista heller da.

Kjenner du flere?

Har du holdt på med akvarium lenge eller
Jeg begynte vel å interessere meg for akvarium i 2004, tror jeg. Synes det er en veldig fin hobby. Er relativt nyinnflyttet til Tønsberg, og kjenner faktisk ingen som driver med akvarium enda (bortsett fra deg). Men det finnes garantert flere akvarister her i byen, så nå gjelder det bare å komme i kontakt med dem

det var det da

vi får stille oss ved vær vår inngang til senteret og spørre alle som går forbi

bor du i sentrum eller utenfor byen?
Jeg bor på nøtterøy.

Ps Du burde skjekke den nye butikken på kilen, den heter maxi zoo, og er den første av en rekke kjeder i landet.

Ligger rett ved expert hvis du vet hvor det er

Er en som jobber der som har gnske bra greie på akvarier og fisk. Da særlig planteakvarier virker det som.

Har også ganske bra utvalg av fisk der og planteutvalget er det beste jeg har sett i butikkene jeg har vært i. (de får plantene fra tropica)

Rimelige priser virker det som om de har også

Kanskje dere kan få henge opp en liten plakat eller legge flyers ved disken i dyrebutikker?

Med en mailadresse folk kan maile hvis de er intressert i å treffe andre. Det trenger jo ikke vært så voldsomme greier i starten, kanskje mer en sosial greie også tar man det derfra
MC Darup
Kanskje dere kan få henge opp en liten plakat eller legge flyers ved disken i dyrebutikker? Med en mailadresse folk kan maile hvis de er intressert i å treffe andre. Det trenger jo ikke vært så voldsomme greier i starten, kanskje mer en sosial greie også tar man det derfra :)

Har tenkt på det ja

Får vel se hva vi får til. Hadde vært gøy å bli kjent med flere som driver med denne hobbyen i nærmiljøet.

(setter jo selvfølgelig stor pris på dere her på forumet å da)

Er jo artig å besøke andre og se på andres akvarier og slikt også.
Ikke bare på bilder, det blir liksom ikke helt det samme
Tønsberg er interessant!
Jeg holder på å jobbe med en klubb i Horten.
Jeg er fra stokke
Hvis man går på tønsberg klubben i sidene her, kommer man til tolvsrød akvarieklubb, som da sier det finnes en i tønsberg alleredet. Men hvor er den sier jeg da??
Kanskje man må starte en på sem eller no?? Helst et sted utenfor bomringen.
Foresten står sandefjoerd oxo listet opp her, men det kommer man heller ingen vei.
Hei og takk for sist Galemor!
Plantene dine lever og vokser forresten....
Jeg har pratet med endel rundt omkring og alle sier at klubbmiljøet i Tbg ligger brakk. Snakk evt med Linnerud her inne. Han bor på Sem men bruker Larvik og Drammen AK.
Hvis ikke blir det jo oss i Horten da....Etterhvert!

Terje
Drammen og larvik blir så langt, så om det hadde kommet noe rundt her ville det bare vært flott
*krysser fingrene*
Galemor
Drammen og larvik blir så langt, så om det hadde kommet noe rundt her ville det bare vært flott *krysser fingrene* :D

Som sagt; jobber med noe i Horten så vi får se!
Blir med jeg også. hehe
Så bra Jon!
Da har vi jo litt på gang! HAr jo både interessen og litersyken du også da
Hehe ja. For min del kan noe i Horten også være av interesse, dersom det ikke blir noe i Tønsberg.
Hei

Jeg var med på å starte/gjenåpne akvarieklubben i Tønsberg for noen år siden. Desverre gikk medlemstallene bare nedover og klubben opphørte så å si av seg selv.

Det er gledelig å se at det er noen som ønsker klubb igjen

Sist fikk vi registrert klubben i Brønnøysund (i allefall påbegynte vi prosessen) Navnet er fortsatt reservert. Men selve registreringen ble ikke fullført siden vi ikke vokste i antall medlemmer). Vi hadde planer om å melde oss inn i NAF, men dette ble det ikke noe av (Derfor har ikke NAF kjennskap til det som ble påbegynt)

Hvis noen ildsjeler ønsker å starte igjen send mail til info@toak.no Det er sikkert noen lister over tidligere medlemmer o.l. som kan overtas.

Av erfaring så vil jeg foreslå å kanskje slå i sammen Horten og Tønsberg, hvis arbeidet er i god gang hos Hortenfolket så er det kanskje best å henge seg på der.

Mvh.
Christian
Godt å høre det der!
Har begynt med medlemslistene her inne. Men for øyeblikket tar jeg bare tak i Horten. Tenkte på Tønsberg etterhvert, ellerkanskje det er noen andre som kunne tenkt seg å ta tak i det?
Uansett hvor det blir så er det jo for hobbyen sin skyld!
Registrering i NAF koster jo knapt noe.... 100,- for hele klubben første år og deretter 80,- pr medlem. Og for det får man jo også det eneste akvariemagasinet på norsk....(som jeg vet om)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap