Rundreise i Mexico September 2008

Kai Qvist og undertegnede reiser i september 2008 til Mexico i tre uker, med den hensikt og innhente biotopsopplysninger fra en rekke biotoper.

Er det noen andre som kunne tenkt seg og delta på turen så send gjerne en mail. Dog det begrenser seg til 2 stykker utenom oss.

Følgende reiseplan er fastlagt, og blir ikke endret, da flybiletter for oss to allerede er bestilt:

Avreise København den 5. septemner, hvor turen - via Amsterdam og Mexico City går til staten San Luis Potosi. Her er planen og besøke åtte til ti biotoper. Fra midt i Mexico til kysten.

Etter ti dager går turen videre til Cancun og Yucatan halvøyen hvor vi besøker fem til seks biotoper. På Yucatanhalvøyen er også planen og ha noen dager til overs, for snorkling på korallrev og med hvalhai om ønskelig. Og selvfølgelig hvis været tillater det.

Hjemreise fra Cancun den 27. september - via Mexcio City og Amsterdam - Til København, hvor vi ankommer 28. september.

Prisen for reisen pr. person er ca. 8800,- DKK (hvis reisen blir bestilt og betalt nå i nermeste fremtid, hvis man venter til feks. neste år så er det antydet en prisstigning.) Denne prisen dekker flyreise fra København til Mexcio og alle inneriksflygninger i Mexico. I tilleg kommer leie av bil, opphold og kost, som forventes og koste maks 15000,- pr. person. Men i og med at overnattingsplasser ikke er fastlagt så er denne prisen veldig variabel, alt etter hvilken standard som velges.

Vi gjør oppmerksom på at hvis noen blir med for og fange fisk og ta med hjem så sjer dette på eget ansvar og vi venter ikke i tollen i Mexico

rune @ elosnordic . com

Det er også opprettet egen tråd på www.poecilia.org sitt forum.

Rune Evjeberg
For de som er videre interesert så er dette plassene som forventes og bli besøkt:

Mexico City
San Luis Potosi
Rio Verde
Media Luna
Tamasopo
Rio Coy
Huichihuayan
Axtla
Cancun
Holbox
Isla Contoy
Puerto Morelos
Tulum
Sian Kaan
Akumal
Muyil
Calakmul

Det kan hende det blir forandringer på dette, fordi turer og guider ikke er på plass ennå.

Ps: Du trenger ikke være Poecilia fantast for og være med på denne turen, her er det annen fisk også, Cichlider, tetra, karpefisk, maller, saltvannsfisk og koraller for og nevne noen. Det eneste som forventes er at du en en real litt lite høytidelig og lettomgåelig gutt/jente/mann eller dame.

Som nevnt i første innlegg, så går turen fra København 5. september til Mexico City og San luis Potosi, hvor vi er til 16. september og reiser videre til Cancun. Reisen avsluttes med avreise fra Cancun 27. september.

Rune
Ps: Den endelige pris på alle flybiletter er hvis det bestilles innen utgangen av November 2007, 8620,- DKK, som tilsvarer 9190,- NOK som inkluderer fly fra København - via Amsterdam og Mexico City - til San Luis Potosi. Fra San Luis Potosi til Mexico City - via San Luis Potosi - til Cancun og fra Cancun - via Mexico City og Amsterdam til København.

Rune
Sukk, sukk, og dobbelt sukk! Hadde jeg bare hatt pengene, så skulle jeg vært så lite høytidelig som dere måtte ønske... ;P
Jeg kan nesten teksten på LaBamba. Og kunne godt finne på å synge den selv om jeg ikke har sangstemme.. Kvalifiserer det?
Hvis jeg blir lottovinner i løpet av neste år, så...
Aggi
Sukk, sukk, og dobbelt sukk! Hadde jeg bare hatt pengene, så skulle jeg vært så lite høytidelig som dere måtte ønske... ;P Jeg kan [I]nesten [/I]teksten på LaBamba. Og kunne godt finne på å synge den selv om jeg ikke har sangstemme.. Kvalifiserer det? :D Hvis jeg blir lottovinner i løpet av neste år, så...

Hehe, ja kvalifiserer det..... men hadde nok foretrukket en Lambada framfor en LaBamba.

Et par bilder av noen av plassene som skal besøkes.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap