Vintertreff med foredrag og stor-auksjon i Risør akvarieklubb.

VINTERTREFF I RISØR

Det er med en stor glede og fortelle at Risør Akvarieklubb vil arrangere Vintertreff 12. og 13. januar 2008. Stedet for treffet er Kiwanisbygget i Risør, ikke langt unna linkmasta som kan sees på veien ned til Risør. Veien vil være skiltet.

Det vil bli arrangert foredrag, konkurranse for beste utstilte akvarie, fest og storauksjon. Det vil og i lunchpausen på lørdag være mulighet til og se Risør Akvarium. Ett offentlig akvarium som ligger i Risør, som har hovedvekt på lokale saltvannsarter.

Vi håper alle setter av denne helgen, og tar turen til Risør.

Timeplanen for treffet blir som følger :

Fredag 11 januar
1600 - 2100 Rigging av akvarier, stander og annet utstyr.

Lørdag 12 januar
0900 - 1000 Rigging av akvarier til konkurransen
1000 - 1030 Velkomst med presentasjon av klubben og medlemmer
1030 - 1145 Foredrag : Reker, ved Håvard Støre Andresen
1215 – 1330 Foredrag : Fangstur i Caribbean, ved Thor W. Dahl, (med forbehold)
1330 – 1500 Lunchpause Risørs Akvarium holder åpent i Risør sentrum
1500 – 1615 Foredrag : Aquascaping, ved Håvard Støre Andresen
1645 – 1800 Foredrag : L-maller, ved Erlend D. Bertelsen
1800 – 2000 Pizza
2000 – 0600 ? Fest Aldersgrense 18 år, Vi løser verdensproblemer
2100 – 2115 Foredrag : Ketchup, ved Selveste Preben
2200 – 2215 Foredrag : Hvordan ta livet av L46 maller, ved Birger og Roy Fredrik
2300 Vinlotteri

Søndag 13 januar
1000 – 1130 Innlevering av objekter til storauksjonen
1200 – 1500 Storauksjon (45 minutter auksjon og 15 minuter pause)
1500 Kåring av det beste utstillingsakvariet
1515 – 1700 Storauksjonen fortsetter

Konkurranse
Det vil bli avholdt akvarie-utstillingskonkurranse. Konkurransen er åpen for alle som vil delta. Der kan man kanskje holde noen av fiskene og plantene som man senere vil selge på auksjonen, men ikke noe krav. Klubben medlemmer oppfordres på det sterkeste og delta her. Men som sagt alle kan delta. Vinner er akvariet som får flest stemmer av de som deltar på treffet. Vinneren vil bli premiert.

Priser
Enkelt foredrag 50,-
Alle foredrag 100,-
Alle foredrag og pizza 150,-

Medlemsskap i Risør Akvarieklubb 100,- Voksen
Medlemsskap i Risør Akvarieklubb 50,- Barn

Storauksjon
Søndagen er holdt av til storauksjon. Det vil være 45 minutter auksjon og 15 minutters pauser. Alle akvarierelaterte objekter kan selges. Fisk må være friske. Syk og skadet fisk vil ikke bli solgt. Vi forbeholder oss retten til og slå sammen objekter ved mange like objekter fra samme selger, hvis nødvendig. Det vil være framvisning av salgsobjektene med projektor.10 % av salgssummen tilfaller Risør Akvarieklubb. Selgernummer kan fåes ved og kontakte klubben på email :
risoer.akvarieklubb@gmail.com
.
Mat og drikke
Det vil være mulighet til og kjøpe mat og drikke, mellom foredragene og i pausene på auksjonen. Lørdags kveld blir det Pizza.

Barnepass
Det vil under foredragene og auksjonen være noen som passer barna.

Lotteri
Det vil på lørdagen holdes lotteri. Premier vil både være akvarierelaterte og annet
På lørdags festen vil det holdes ett vinlotteri. Aldersgrense 18 år.

Overnattings steder
Her er prisene på overnattings steder 11-13 januar, med forbehold om endringer :

Risør Hotel Tlf: 37148000
En manns rom per døgn m/frokost : 895,-
To manns rom per døgn m/frokost : 1195,-

Risør Gjesthus Tlf: 37155002
En manns rom per døgn u/frokost : 400,-
En manns rom per døgn m/frokost : 550,-
To manns rom per døgn u/frokost : 550,-
To manns rom per døgn m/frokost : 750,-
5 manns hytte per døgn : ca. 600,-
8 manns hytte per døgn : ca. 900,-

Sjømanns Suitene Det lille Hotel Tlf : 37151495
1 person per døgn : 1050,- ekstra døgn 830,-
2 personer per døgn : 1290,- ekstra døgn 935,-
3 personer per døgn : 1515,- ekstra døgn 1050,-
4 personer per døgn : 1730,- ekstra døgn 1155,-
5 personer per døgn : 1950,- ekstra døgn 1260,-

Kontakt
Får utlevering av auksjonsnummer og annet kontakt oss på vår email :
risoer.akvarieklubb@gmail.com

Dagene før og under treffet er det mulig per telefon og kontakte :
Roy Fredrik Pedersen 95702571
Gry Pedersen 48097317

Se også vår hjemmeside :
http://www.risoer-akvarieklubb.piczo.com
__________________
Risør Akvarieklubb
http://www.risoer-akvarieklubb.piczo.com
Detta blir knall! *gleder meg*
Fra heimen vår kommer det:
Leksgruppe med Corydoras Semiaquilus. Så vidt jeg vet er jeg den eneste som har registrert oppdrett på denne arten her i landet. Vet om en i Tyskland som også har fått dem til. Må ikke forveksles med C. Fowleri.
Corydoras Virgineae,
Hypoptopoma Gulare
L144-ungfisk
L333-ungfisk
Glødebåndstetra
Rødmunnstetra
fembåndsbarber
Palettciklider
Corydoras Metae, leksgruppe og ungfisk
Corydoras Sterbai- ungfisk
Corydoras Concolor-ungfisk
Endlers levendefødere
Guppy snakeskin, dobblesword

For saltvannsentusiaster har vi med en Deltec AP 701 skummer med minstepris på 3500
Dette er et råskinn av en skummer.
Discus
Scalarer
Diverse L-maller
Diverse Corydoras
Krystall reker
Amerikanske glass reker
Indiske kloreker
Palett ciklider
Mosquito tetra
Guppy fra Trinidad
Guppy kultiverte
Malawi
Poecilia kykesis (verdens største seilfinne molly art)
Xiphorus mejae (verdens største sverddrager art)
Masse planter
Fôr automater
Akvarier
Diverse typer grus og stein
Pumper
Filtere
Varmekolber
Lys armaturer
Eple sniler
Sand sniler
med mere...
Og her kommer en kortere liste:

Corydoras Elegans 5-6 stykker
Lilla eplesnegler
Masse planter

Kanskje jeg tar med noen av innbyggerene i 540 literen også. Litt fullt der.
Det høres ut som et veldig interessant møte. Men hvis eg ser det fram meg å reise fra vestlandet heilt ned til Risør og dette midt i vinteren får eg litt mageknip. Er det andere som kunne tenke seg å reise fra område Bergen? Kva er beste rute om vinteren? Er det alternativet med flyet?

Spesiell foredraget om reker i akvariet høres som sagt spennende ut og det er en del spennende fisk som har blitt nevnt herfor auksjonen. Så vil gjerne komme, men har ikkje lyst å havne i snøstormen :o

Eg må tynne ut bestand på noe rekearter som eg kunne tenke meg å selge:

CRS, Red Bee, Black Bee, Blå Tiger, Blue Pearl, Gule kirsebær.
Michael Niesar
Det høres ut som et veldig interessant møte. Men hvis eg ser det fram meg å reise fra vestlandet heilt ned til Risør og dette midt i vinteren får eg litt mageknip. Er det andere som kunne tenke seg å reise fra område Bergen? Kva er beste rute om vinteren? Er det alternativet med flyet? Spesiell foredraget om reker i akvariet høres som sagt spennende ut og det er en del spennende fisk som har blitt nevnt herfor auksjonen. Så vil gjerne komme, men har ikkje lyst å havne i snøstormen :o Eg må tynne ut bestand på noe rekearter som eg kunne tenke meg å selge: CRS, Red Bee, Black Bee, Blå Tiger, Blue Pearl, Gule kirsebær.

Hei, Michael.
I forhold til å slippe vinterveiene er vel fly det beste, da lander du enten på Kjevik i kr.sand, eller på Torp ved Sandefjord. Vi skal nok få hentet deg uansett hvor du lander. Du og rekene er hjertelig velkomne!
Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding, Gry. Eg har sent mail til deg i dag. Håper du fikk den. Eg vil gjerne handle litt rask nå pga. fare for at flypriser vil stige :o
Michael Niesar
Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding, Gry. Eg har sent mail til deg i dag. Håper du fikk den. Eg vil gjerne handle litt rask nå pga. fare for at flypriser vil stige :o
Da er det bare å kjøpe billetter Michael :0)
Yes! Da er en tysk rekeenthusiast fra vestlandet på vei til Risør.

Kommer med detaljerte objektlisten min seinare.

Er det noen som har erfaring, korleis det går med mange "levende objekter" i kofferten eller isoporkasse på innlandsfly? Her mener eg korleis autoriteten på flyplassen handterer det. Eg vil satse på at pakkingen i flasker, poser med 2 eller 3 heatpacks i kofferten skal går bra.
Risør hotellet er stengt til 13. Januar! Det er ingen mulighet der for overnatting.

Eg har reservert rommet i det lille hotell da! Skal går bra også.Kor langt er det fra hotellet til kiwanisbygget?
Michael Niesar
Risør hotellet er stengt til 13. Januar! Det er ingen mulighet der for overnatting. Eg har reservert rommet i det lille hotell da! Skal går bra også.Kor langt er det fra hotellet til kiwanisbygget?

Jøss, stengt!?
Vel, det lille hotel er små hoteller spredt rundt i hele sentrum, så du vil uansett ikke være langt fra kiwanis-bygget, og vi skal nok være guider dersom du vil det den helgen :0)
Thor fra Dahls dyrerike i Moss kommer med foredrag!
Nå er det bekreftet; Thor Dahl kommer og holder foredrag for oss på vintertreffet!! han vil også ha stand med varer fra butikken sin, og kjenner jeg han rett vil det her være hyggelige priser. Han vil også sponse oss med gevinster til lotteriet! Detta er karen sin altså!
Gry
Nå er det bekreftet; Thor Dahl kommer og holder foredrag for oss på vintertreffet!! han vil også ha stand med varer fra butikken sin, og kjenner jeg han rett vil det her være hyggelige priser. Han vil også sponse oss med gevinster til lotteriet! Detta er karen sin altså!

Oj! Blir gøy altså! Hvor skal det foredraget stappes inn da? Den blir vel før 18års grensa!?
Odd Espen
[QUOTE=Gry]Nå er det bekreftet; Thor Dahl kommer og holder foredrag for oss på vintertreffet!! han vil også ha stand med varer fra butikken sin, og kjenner jeg han rett vil det her være hyggelige priser. Han vil også sponse oss med gevinster til lotteriet! Detta er karen sin altså!

Oj! Blir gøy altså! Hvor skal det foredraget stappes inn da? Den blir vel før 18års grensa!?
ja selvfølgelig! Alt, bortsett fra verdensproblem-biten blir før 18 års grensen. Skulle bare mangle.
Satt og leste dette med morgenkaffen, og det så veldig, veldig bra ut Heia Risør, veldig bra for en så nystartet klubb!
Gry
[QUOTE=Odd Espen][QUOTE=Gry]Nå er det bekreftet; Thor Dahl kommer og holder foredrag for oss på vintertreffet!! han vil også ha stand med varer fra butikken sin, og kjenner jeg han rett vil det her være hyggelige priser. Han vil også sponse oss med gevinster til lotteriet! Detta er karen sin altså!

Oj! Blir gøy altså! Hvor skal det foredraget stappes inn da? Den blir vel før 18års grensa!?
ja selvfølgelig! Alt, bortsett fra verdensproblem-biten blir før 18 års grensen. Skulle bare mangle.

yey... ta den fredag kveld
mona o
Satt og leste dette med morgenkaffen, og det så veldig, veldig bra ut:-) Heia Risør, veldig bra for en så nystartet klubb! :-)
Ja jeg tror dette blir veldig bra, Mona, men det at vi er så heldige å ha kontakter innen dette miljøet fra før av er jo alfa og omega for at det er mulig å få tak i slike flotte foredragsholdere. Ellers må vi satse på at alle medlemmene stiller opp å hjelper til slik at vi kan dra i land denne helgen på en god måte :0)
Her skal alle kluter settes til for at det skal bli suksess. Håper mange tar turen til Risør i januar jeg. Kan bare bli bra
Gevinster fra Buddy på Harebakken.
Nå begynner det å komme inn flere gevinster til auksjonen vår her! Fra Buddys på Harebakken har vi fått en utvendig Fluval 205 pumpe og to slamsugere. Tusen, tusen takk!
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap