- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Auksjon i oslo 19 januar?
Auksjon i oslo 19 januar?
Postet 03.01.08 kl 21:27
Postet 03.01.08 kl 21:38
Det blir storauksjon, ja. Var på møte i Oslo Akvarieklubb igår, og arrangementet er på!
Kan virkelig anbefale deg og andre å ta en tur. Var selv på forrige storauksjon og det var veldig mye flotte ting som ble solgt til en meget fin pris. De som har vært med noen år sier at det er januar-auksjonen som er årets største, så det blir nok ekstra mye godis der nå.
Ebbeto: tror ikke det er manglende ønske om å reklamere her som gjør dette, går nok heller på kapasitet. Var på møte i går som sagt og det er virkelige ildsjeler som sitter i styret der, problemet er at de er så alt for få i styret og de sliter litt med å få nok folk som ønsker å sitte i styret. De som er der jobber r**** av seg - det er det ingen tvil om...
Men da får bare vi som er medlemmer i OAK og frekventerer akvaforum være ekstra flinke med å promotere arrangementene her. Kanskje vi får noen flere medlemmer også, så begynner ballen virkelig å rulle!
Kan virkelig anbefale deg og andre å ta en tur. Var selv på forrige storauksjon og det var veldig mye flotte ting som ble solgt til en meget fin pris. De som har vært med noen år sier at det er januar-auksjonen som er årets største, så det blir nok ekstra mye godis der nå.
Ebbeto: tror ikke det er manglende ønske om å reklamere her som gjør dette, går nok heller på kapasitet. Var på møte i går som sagt og det er virkelige ildsjeler som sitter i styret der, problemet er at de er så alt for få i styret og de sliter litt med å få nok folk som ønsker å sitte i styret. De som er der jobber r**** av seg - det er det ingen tvil om...
Men da får bare vi som er medlemmer i OAK og frekventerer akvaforum være ekstra flinke med å promotere arrangementene her. Kanskje vi får noen flere medlemmer også, så begynner ballen virkelig å rulle!
Postet 04.01.08 kl 10:48
Kan underskrive på at man bør ta turen ja......
Jeg har vært på noen av storauksjoner, mine erfaring er bra kvalitet på fisk og planter jeg har kjøpt. Fisk og planter avlet av hobby-entusisaster er jevnt over bedre enn fisk som er oppdrettet for å tjene mest mulig, og så sendt jorden rundt, før de havner i et trangt butikk-akvarium.
Prisene er avhengig av publikum og følgelig varierende, skal vi gjette på at snittprisen er halvparten til en tredel av butikkpris?
....og så er det jo trivelig å se andre med denne sære interessen da.....
Jeg har vært på noen av storauksjoner, mine erfaring er bra kvalitet på fisk og planter jeg har kjøpt. Fisk og planter avlet av hobby-entusisaster er jevnt over bedre enn fisk som er oppdrettet for å tjene mest mulig, og så sendt jorden rundt, før de havner i et trangt butikk-akvarium.
Prisene er avhengig av publikum og følgelig varierende, skal vi gjette på at snittprisen er halvparten til en tredel av butikkpris?
....og så er det jo trivelig å se andre med denne sære interessen da.....
Postet 04.01.08 kl 19:48
Var på forrige auksjon på Nordseter skole. Var første gang jeg var på Akvarie auksjon. Var egentlig midt i cupfinale festen så var tilfeldig at jeg havnet der. Jeg og en kompis skulle bare dit for å titte, ikke kjøpe noe. Det endte med at han kjøpte flere poser med fisk og planter, Jeg endte opp med to akvarier ca 10 poser med planter+ noen varmekolber termometere, en bakgrunn og en søpplesekk med grus. Veldig fine priser. god kaffe gode pølser.
Postet 04.01.08 kl 20:13
Endret: 04.01.08 kl 20:18
Argh...
hiver meg på "diskusjonen".
Det samme som skywalker, var der for første gang.
Kom hjem med masse rart, og brukte over 1000 kroner der.
Blir ikke umulig om jeg gjør det samme denne gangen også.
Her kan du spare mange lapper hvis du tenker deg godt om og er rask=)
Jeg kjøpte en stoooooor rot, med masse planter på(Anubias,windeløv) for 200 kroner. Det er ikke overdrevet og si at denne ville ha kostet meg mellom 1500-2000 kroner i butikk=)
hiver meg på "diskusjonen".
Det samme som skywalker, var der for første gang.
Kom hjem med masse rart, og brukte over 1000 kroner der.
Blir ikke umulig om jeg gjør det samme denne gangen også.
Her kan du spare mange lapper hvis du tenker deg godt om og er rask=)
Jeg kjøpte en stoooooor rot, med masse planter på(Anubias,windeløv) for 200 kroner. Det er ikke overdrevet og si at denne ville ha kostet meg mellom 1500-2000 kroner i butikk=)
Postet 04.01.08 kl 20:20
Endret: 04.01.08 kl 20:20
Postet 04.01.08 kl 21:05
Postet 04.01.08 kl 21:52
Postet 04.01.08 kl 21:56
Postet 04.01.08 kl 21:59
Dit ska æ...
gler mæ
Postet 04.01.08 kl 22:36
Husk selgernummer
hei
Husk å bestille selgernummer fra meg i forkant. Dere kan få det i lokalet også, men alt er mye lettere om dere får det i forkant og kan merke posene før dere kommer.
auksjon@akvarieklubb.no
Anne
Husk å bestille selgernummer fra meg i forkant. Dere kan få det i lokalet også, men alt er mye lettere om dere får det i forkant og kan merke posene før dere kommer.
auksjon@akvarieklubb.no
Anne
Postet 06.01.08 kl 10:58
Postet 06.01.08 kl 14:03
Postet 06.01.08 kl 19:55
Postet 06.01.08 kl 21:03
Endret: 06.01.08 kl 21:05
Hurramegrundt
Gleder meg masse.
Håper det blir like mange folk og like mye spennende å kjøpe som i fjor!!
PC
Håper det blir like mange folk og like mye spennende å kjøpe som i fjor!!
PC
Postet 06.01.08 kl 21:28
FredlyDen er grei. Men hva var mailen din igjen?
Er link til "send epost" via profilen til alle medlemmer. Gå inn på profilen til Anne og send derfra. Evt. så står det på siden til OAK om storauksjonen at man skal sende mail til auksjon@akvarieklubb.no - jeg regner med den informasjonen er oppdatert så prøv en av de to metodene så ordner det seg helt sikkert.
Postet 06.01.08 kl 21:30
Endret: 06.01.08 kl 21:31
Postet 06.01.08 kl 21:41
Postet 06.01.08 kl 21:51
FredlyTil Anne: Tar det lang tid på slutten før vi får penger:P Vet jo at det er mange som skal ha, så jeg bare lurer hvor lang tid det pleier og ta ca?? Men du kan godt gi meg et selgernummer, så ser vi om jeg tar med noe, hvis det er mulig???
Det er jo også mulig å komme innom på neste klubbmøte og hente pengene da, hvis man ikke har tid til å sitte ut hele auksjonen.
PC
Postet 09.01.08 kl 10:33