Neste møte i bergen akvarieklubb? -hva er prosedyren når man vil auksjonere bort fisk?

Jeg kommer muligens til å melde meg inn i klubben på neste møte i Bergen Akvarieklubb.

Er det fortsatt siste Onsdag i hver måned? Er det fastsatt tid og sted?

Hvordan går jeg frem hvis jeg ønsker å legge ut fisk på auksjonen?

Jeg har minst et dusin med palettciklider til overs... :S

Kan man også auksjonere bort akvarieutstyr?
Antar det skal være møte 27/2 kl 19.00 i Gimlehallen - bak til H for bergenshallen.

Dersom du vil auksjonere bort fisk, pakker du dem i poser. Du kan merke dem med navn, og nummerere dem.

Vel fremme, skriver du opp hva de ulike posene/gjensatandene er/inneholder.

Du kan også auksjonere bort akvarieutstyr, for ikke å snakke om planter, levendefor etc.

Auksjonobjektene blir lagt ut på et bord ved starten av møtet, så folk kan få tittet på objektene.
Trygve Lillefosse
Dersom du vil auksjonere bort fisk, pakker du dem i poser. Du kan merke dem med navn, og nummerere dem. Vel fremme, skriver du opp hva de ulike posene/gjensatandene er/inneholder.

Ueffen som jeg er med auksjoner, så må jeg spørre litt til:

Kan jeg ikke merke posene ferdig før jeg ankommer?

Og nummerene jeg skal skrive på posen, hva skal disse brukes til? Bare for å identifisere objektet? Kan jeg f.eks skrive "Aggi-1 palettciklide" på første pose? og så nummerere fortløpende?

Du får ha meg unnskylt, siden jeg er helt grønn på dette...
Aggi
[QUOTE=Trygve Lillefosse] Dersom du vil auksjonere bort fisk, pakker du dem i poser. Du kan merke dem med navn, og nummerere dem. Vel fremme, skriver du opp hva de ulike posene/gjensatandene er/inneholder.

Ueffen som jeg er med auksjoner, så må jeg spørre litt til:

Kan jeg ikke merke posene ferdig før jeg ankommer?

Og nummerene jeg skal skrive på posen, hva skal disse brukes til? Bare for å identifisere objektet? Kan jeg f.eks skrive "Aggi-1 palettciklide" på første pose? og så nummerere fortløpende?

Du kan merke de sånn hjemme. Når du kommer opp dit får du en liste som du da skriver det samme på. F.eks Aggi-1 palettciklide, Aggi-2 mose og Aggi-2 plante Det er bare for at de skal kjenne igjen posene opp mot listen de skriver høyeste bud på. Du kan også sette minstepris.
Du har allerede fått forklart det med merkingen ser jeg.

De tar en kommisjon på 10 eller 15% tror jeg det var. Trekkes fra når du får pengene.
Ok, supert! Takk, dere!
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap