- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Oklungen 2008
Oklungen 2008
Oklungen 2008
Det nærmer seg sommer og grillfest
For femte gang er Morten Ask vert for møtet på sin flotte gård like utenfor Porsgrunn. Det ligger sentralt til da det kun er en halvtimes kjøring fra Larvik ( color line) og Sandefjord ( Torp lufthamn) . Vi sørger for å hente de som evt. kommer med fly. Møtet er litt annerledes enn andre møter, da det avholdes utendørs i fantastiske naturskjønne omgivelser. Morten Ask har også noen husdyr som er spennende for barna.
Deltagere tar med telt eller evt. avtaler med Morten Ask for innendørs overnatting
(begrenset og gjerne forbeholdt familier med helt små barn).
Dere må ha med alt utstyr selv., liggeunderlag, sovepose, stol og bord. Masse med varme klær. Ta med badetøy da Farrisvannet ligger like ved.
Tid :
Fra fredag 13. juni -til søndag 15. juni
Program:
Lørdag samles vi kl:16.00. Leker for barna Kl:18.00 tennes grillen. ( ta med mat og drikke). Er den noen som vil bidra med sang eller underholdning ,så hadde det vært gøy.
I år blir det et killi foredrag. For dere som var der i fjorsommer husker vel hvor vellykket det ble med storskjerm på husveggen. Auksjon etter maten. Her blir det billig fisk å få kjøpt. Loddsalg.
Søndag er det morgen bad i Farrisvannet., for de som vil.
Hvordan finne fram:
http://kart.gulesider.no/kart/index....lX=0&scrollY=0
Kjør E-18 forbi Larvik mot Skien. Se skilt til Langangen. Ta av fra E 18 og kjør mot Langangen . se skilt mot Oklungen kjør ca 11 km (smal og dårlig vei) se skilt til Stranda kapell og følg den veien. Se etter skilt med Poecilia . Ta grusvei opp til venstre
Fra Porsgrunn mot Larvik . Se skilt til Oklungen ved Eidanger . Kjør til du ser skiltet Stranda kapell og følg beskrivelsen over.
Har dere kjørt feil er adressen Farrisveien 250. Det hjelper ikke å ha med seg mobil, fordi det ikke er dekning i området. Tlf til Morten Ask : 35548082
Skulle Dere mangle telt eller noe utstyr så er det flere som kan låne ut. Da kommer du vel med hele familien for det er plass nok til alle som vil.
Kontakt meg om det er noe.
Erik Rune Larsen
Larvik Akvarieklubb
Tlf 99241961
Grenland akvarieklubb, Larvik Akvarieklubb, Poecilia Scandinavi og nå
SKANDINAVISKA KILLI SÄLLSKAPET
Det nærmer seg sommer og grillfest
For femte gang er Morten Ask vert for møtet på sin flotte gård like utenfor Porsgrunn. Det ligger sentralt til da det kun er en halvtimes kjøring fra Larvik ( color line) og Sandefjord ( Torp lufthamn) . Vi sørger for å hente de som evt. kommer med fly. Møtet er litt annerledes enn andre møter, da det avholdes utendørs i fantastiske naturskjønne omgivelser. Morten Ask har også noen husdyr som er spennende for barna.
Deltagere tar med telt eller evt. avtaler med Morten Ask for innendørs overnatting
(begrenset og gjerne forbeholdt familier med helt små barn).
Dere må ha med alt utstyr selv., liggeunderlag, sovepose, stol og bord. Masse med varme klær. Ta med badetøy da Farrisvannet ligger like ved.
Tid :
Fra fredag 13. juni -til søndag 15. juni
Program:
Lørdag samles vi kl:16.00. Leker for barna Kl:18.00 tennes grillen. ( ta med mat og drikke). Er den noen som vil bidra med sang eller underholdning ,så hadde det vært gøy.
I år blir det et killi foredrag. For dere som var der i fjorsommer husker vel hvor vellykket det ble med storskjerm på husveggen. Auksjon etter maten. Her blir det billig fisk å få kjøpt. Loddsalg.
Søndag er det morgen bad i Farrisvannet., for de som vil.
Hvordan finne fram:
http://kart.gulesider.no/kart/index....lX=0&scrollY=0
Kjør E-18 forbi Larvik mot Skien. Se skilt til Langangen. Ta av fra E 18 og kjør mot Langangen . se skilt mot Oklungen kjør ca 11 km (smal og dårlig vei) se skilt til Stranda kapell og følg den veien. Se etter skilt med Poecilia . Ta grusvei opp til venstre
Fra Porsgrunn mot Larvik . Se skilt til Oklungen ved Eidanger . Kjør til du ser skiltet Stranda kapell og følg beskrivelsen over.
Har dere kjørt feil er adressen Farrisveien 250. Det hjelper ikke å ha med seg mobil, fordi det ikke er dekning i området. Tlf til Morten Ask : 35548082
Skulle Dere mangle telt eller noe utstyr så er det flere som kan låne ut. Da kommer du vel med hele familien for det er plass nok til alle som vil.
Kontakt meg om det er noe.
Erik Rune Larsen
Larvik Akvarieklubb
Tlf 99241961
Grenland akvarieklubb, Larvik Akvarieklubb, Poecilia Scandinavi og nå
SKANDINAVISKA KILLI SÄLLSKAPET
Postet 19.03.08 kl 22:09
Postet 20.05.08 kl 09:21
Postet 25.05.08 kl 19:22
Det tror jeg vi har fått ja, norgesvennen Mogens Juhl, Danmark har sagt seg villig til å komme å holde et "natt foredrag"
Mogens er for tiden i USA på The American Killifish Association og holder et foredrag om en av sine fangstreiser i Afrika, så vi vet ikke helt hva foredraget inneholder, men jeg har spurt han om kan holde det samme foredraget for oss.
Mogens har i de siste årene vært en bidragsyter til spredning av en av de vakreste, men dog noe vanskelige Killi; Aphyosemion joergenscheeli .
Så er det bare å håpe at været slår skikkelig til. Etter alt å dømme vil vi også få besøk av noen utenlandske akvarister med høyt nivå.
Dette ser jeg frem til, og et lite ps, ja, det vil nok helt sikkert også bli en liten kvalitetsauskjon
(Skrevet av Svein A).
Mvh
Erik Rune
Postet 01.06.08 kl 23:14
Postet 04.06.08 kl 10:51
Postet 05.06.08 kl 02:10
Thor i Dahls Dyrerike har sagt at han vil sponse noen gevinster til et lite lotteri. Slik at vi får dekket utgifter til foredragsholderen.
Er det flere som vi bidra med gevinster? Så takker jeg på forhånd.
Husk å ta med fisk til en liten auksjon.
Jeg besøkte Morten her om dagen. De har mange kaniner barna kan kose med. De har også fått gris, men de er det ikke så lett å kose med.
Farris vannet holder 19-20 gr. Ta med badebukse. Svein har morgen bad med barna.
Har du tenkt å komme ?
Erik Rune
Er det flere som vi bidra med gevinster? Så takker jeg på forhånd.
Husk å ta med fisk til en liten auksjon.
Jeg besøkte Morten her om dagen. De har mange kaniner barna kan kose med. De har også fått gris, men de er det ikke så lett å kose med.
Farris vannet holder 19-20 gr. Ta med badebukse. Svein har morgen bad med barna.
Har du tenkt å komme ?
Erik Rune
Postet 07.06.08 kl 10:20
Postet 10.06.08 kl 13:34