Storauksjon i sammarbeid mellom Grenland, Larvik og Vestfold ak, søndag 25 oktober kl 12

Søndag 25 oktober kl 1200, så slår vi til med enda en flott storauksjon. Denne gangen så holdes auksjonen i EidangerHallen,Tveitanvegen 14,
3946 Porsgrunn. Link til kart. Det blir innlevering av objekter fra kl 10-12, og auksjons start kl 1200.

Selgernummer fåes ved å sende epost til tom@larvikakvarieklubb.no

Ta med navn, adresse, telefon og ta gjerne med om det er noe spesielt du skal ta med.

Alle blir bedt om å sette seg inn i auksjonsreglene, og som selger er det ditt ansvar å kjenne til disse.

* Alle objekter skal merkes med hva som selges og selgernummer.
* Fisker skal tydelig merkes med hvilken art det er og evt. kjønn.
* Objekter som er dårlig merket vil i værste fall ikke bli solgt, evt. bli solgt helt på slutten av auksjonen.
* Fisk som skal selges bør være minst 3 måneder
* Pakk fisk forsvarlig, minst 2/3 med luft i posen. Det er en fordel og ikke mate fiskene døgnet før pakking, grunnet forurensning i posen. Fór og mye avføring i posen er skadelig for fiskene.
* Antall fisk i posen, bør stå i forhold til fiskens sosiale adferd (stim, gruppe, par etc.).
* Planteposer bør være velfylte.
* Om man trenger nye poser, evt fisk må pakkes om så vil dette koste kr. 5,-/pose.
* Alt teknisk utstyr som skal selges, skal fungere og ved mangler så må dette opplyses.
* Auksjonsansvarlige har rett til å slå sammen flere poser dersom innhold og størrelse tilsier det.
* Auksjonsansvalig har rett til å avstå fra å selge objekter
* Det bergnes 20% i provisjon. Dette tilfaller Larvik akvarieklubb, Vestfold akvarieklubb og Grenland akvarieklubb

Det vil bli videoframvisning av objektene på storskjerm, pakk derfor fisk og planter i poser som det kan filmes i. Om man kommer med poser det ikke er mulig å se inn i, så vil vi pakke om fisken for kr 5,-.

Det vil være pauser hver time, dvs. 45 minutter auksjon/15 minutter pause.

I pausene vil det være mulig å kjøpe brus, pølser, kaker etc i kantina og man kan også kjøpe lodd.

Alle er velkomne, om du er medlem av en akvarieklubb eller ikke.
Dagen før, altså lørdag 24 oktober så vil det også være et Jungeltreff arrangert av klubbene med diverse foredrag etc. Dette kan du lese mere om her
Tom K
videoframvisning av objektene på storskjerm, pakk derfor fisk og planter i poser som det kan filmes i. Om man kommer med poser det ikke er mulig å se inn i, så vil vi pakke om fisken

Eg er enig i kravet om fiskeposer man kan se godt inn i, både for kontroll og visning av fisken. Men eg mener det burde vært et krav om at alle fiskeposer er puttet oppi en annen helt ugjennomsiktig pose.

Da kan man med letthet ta fiskeposen ut etter behov, samtidig som man stresser fiskene minst mulig ellers.
Får svare det samme på dette forumet også da:p

Hei Donald, er helt enig med deg. Men på våre auksjoner så står ikke objektene fremme slik at folk kan løfte og se på objektene, men de står i kasser/pappesker helt frem til de skal til auksjonarius på et bakrom. Dette gjør vi for å stresse fiskene minst mulig.

Slik har vi praktisert det, helt siden vi arrangerte den første auksjonen på en stund i mars i år, samt den vi hadde i Stokke for noen uker siden.

Men man kan sikkert alltids bli bedre, for at fiskene ha det best mulig.
Tom K
Får svare det samme på dette forumet også da:p

Ditto

Veldig bra!

Men eg mener likefullt at posene burde pakkes ekstra inn, da "naboposer" vil se hverandre, og også dem som plukker poser.

Fokuset på vår hobby vil unektelig bli sterkere med tiden, og da er det god grunn til å ligge i forkant. Men det viktigste argumentet er selvfølgelig dyrevernet i seg selv
Jeg kommer
Er det noen andre som kommer?
Gule sider fungerer ikke 100%. Så her er en kjørevei fra E18 for dere som ikke er kjent.

Gleder meg
Takk for gevinster
Vi takker: Down Town Zoo, Herkules Zoo og MX sport for flotte gevinster til vårt lotteri.
Jeg har ikke så mye fisk til salgs fortiden da jeg har solgt unna en del, men skal ha med følgende.

F1 Apistogramma sp. Schwartzbrust

Muligens
Apistogramma Panduro og F2 Apistogramma cacatouides.

Ellers blir det noen såkalte kultur molly tenker jeg som fulgte med et kar jeg fikk, og ancistrus.

Ungfisk av Corydoras Panda håper jeg også er klare til den dagen
Dette blir dra!!
Jeg tar med selvfanget fisk fra India.
Og litt annet!!

Det er viktig og ikke glemme at det er Jongeltreff på Lørdag!
Dette er det mest spenende for meg hvertfall!
Her blir det nokk mulighet til å treffe noen nye Akvariset og diskutere litt av hvert

Mvh
Stian T.
Reklame for plussmedlemskap