Sarpsborg akvarieklubb storauksjon 21. mars

Sarpsborg Akvarieklubb har gleden av å kunne arrangere storauksjon den 21. Mars. Storauksjonen holder til i lokalene til Arbeidernes jeger og fiskeforening på Baterød.
Auksjonen starter kl. 1200, og innlevering av objekter vil være mulig mellom kl. 1000-1130.
Auksjonen er åpen for alle, og som vanlig vil det være lov å auksjonere alt som er akvarierelatert som for eksempel fisk, planter, kar, utstyr osv. Budgivning vil skje i hele tiere, og med startpris på 20 kr hvis ikke annet er oppgitt. Alle objekter vil bli vist frem på projektor.

Vi oppfordrer at all fisk pakkes godt slik at vi unngår lekkasjer, oksygenmangel og lignende.
Pass på og merk objektene godt med tanke på navn på selger, selgernr, (Forhåndsregistrering) og hva som auksjoneres bort.
Klubben forbeholder seg retten til å slå sammen poser hvis vi ser det som nødvendig.

Det vil også være kiosksalg hvor det blir salg av pølser, vafler, kaffe og brus. Ellers blir det lotterisalg med mange flotte premier fra våre sponsorer.

Veibeskrivelse:
Kommer du fra E-6 Mosseveien, ta av første avkjørsel til Sarpsborg ved Quality Hotell ,kjør til sykehuskrysset i sentrum , ta til venstre i lyskrysset mot Kurland. Passer Borg Hansa bryggerier og ta til høyre med en gang inn i Vannverksveien. Kjør ca.1 km. Og ta av høyre mot Baterød, Sarpsborg Vannverk (akkurat der lysmastene slutter). Kjør opp en bakke og ned en bakke. Da får du en parkeringsplass på venstre hånd. Parker bilen der. Hele denne veien vil bli markert med fiskeplakater.
Kommer du fra Halden(Sverige), kjør over Sannesundbrua, forsett videre forbi Biltema, ta så av ved siste avkjørsel til Sarpsborg ved Quality Hotell ved Grålum. Deretter følger du samme rute som nevnt ovenfor.

For kart gå inn på www.gulesider.no og søk etter adressen:
Vannverksveien 114, 1727 Sarpsborg

Auksjonssalær er 20 %, forhåndsregistrering av salgsnummer skjer ved henvendelse til
Svein Dalby tlf 950 34 853
eller
Eva Lill Jensen tlf 90841363
Dette blir artig

Don stiller som pengeinnkrever :P
Hva er det folk har med?
Alltid greit og vite
Ja, med en "Don" som penge-innkrever må jo dette bli god "business"!
Tar med noen L-52 ungfisk, muligens L-144 yngel om de fortsetter å vokse med den hastigheten, ancistrus-par samt ungfisk, ett par glass med kirsebær-reker, og noen discus, Red Moonlight og ett lekspar (har bare lagt egg) med Red Rose, se bilder. Ingen minstepris!!!
Hehe

Det høres bra ut Geir!

Jeg tar med:

Skjeldne levendefødere (ert ert :P)
Div ancistrus
Div reker
Div planter

Det er ihverfall planen, skal se om jeg ikke finner noe div utstyr jeg skal kvitte meg med også
Inaktiv bruker
Noe int. for akvarier? har noen i forskjellige størelser. lite med utstyr, men noe, kan ta med om det er noe int.
Siden Lillestrøm sin havnet på dagen jeg feiret bursdag får jeg prøve å komme meg på denne.

Mulig jeg tar med noe småtteri hvis det er interesse for det.

1 par Oreochromis mosambicus 1+1
1 par synodontis multipunctatus 1+1
1 ukjent synodontis

Får se hva jeg får tak i i disse karene.

Har også en gruppe med ca 20 stk voksne F1 Tropheus kasakalawe-bärnsten som står til salgs og hvis noen er interessert kan jeg ta med de nedover. Minstepris er dog satt til 1500 kr og de tas ikke med nedover uten at jeg vet det er interesse.

Tar med følgende levendefødere:
Heterandria formosa
Poecilia salvatoris
Og kanskje en pose med villguppy med lokalitet
Og jeg har med skivetetra, 4stk. Metynnis Lippincotianus 13 cm. de øverste og 7 stk M. Argenteus, 14-15 cm.

Jon
Ang storauksjonen i sarp
Jeg satser på å ta med L-200 i size 7 - 8 cm, L-201 5 - 7 cm, L-340 9cm.
Noe malawi ungfisk og noen få mallehuler (ikke hjemmelaget). Alltid fin auksjon i Sarp!
Her må jeg desverre la auksjonen vike for en jentetur, men shit happens..hehe
Inaktiv bruker
Er det for sent å melde seg på som selger?
Selgernr.
ikke noe problem. bare ring meg så årnær det sæ.
mvh
sarpsborgs store sønn
95034853
skal ha med meg en del fisk jeg og.
bl.a. en del v.f. corydoraser og div annet.
det blir et spennende premiebord til lotteriet vårt i år. og,jentene selger som vanlig pølser,vafler og div. fra kjøkkenet så ingen skal sulte eller tørste ihjel.
vi sees!
Inaktiv bruker
takker så meget, da blir det abre å gjøre istand allt man skal ha med, det blir hovedsakelig kar, og litt utstyr, kan hende det blir å ta med litt levende også, om jeg rekker.
Åssen er det med for foresten? tenkte jeg kunne hivd med meg noen zipplook poser med tetra rubin og tetra diskus også, har en del til overs her.
Tetra discus-for går som "varmt hvetebrød", så det er helt sikkert ikke noe problem å få solgt, malawii-for går fint det og!
Inaktiv bruker
Da rasker jeg med meg noen poser, men du har ikek noe syns punkter på hva jeg bør sette som minstepris på noe sånnt?
Du må nesten finne prisen pr gram i butikk, og redusere denne til ca 50%.
Men det er ikke altid lurt å sette minstepris. Noen ganger kan du få mer uten minstepris, da kjøpere forbinder minstepris som veiledende pris.
Lykke til!
noen som gjorde bra kjøp eller salg i dag?
Først, en stor takk til alle som bidro til at nok en auksjon kom vel i havn.
Ellers gratulerer til en ny "auksjonarius", Martin, som fikk en strålende debut, tiltross for en kollegas iherdig forsøk på å få deg ut av balanse.
Ros til kjøkken, sekreteriat (ofte glemt, gjør en prikkfri jobb), pengeinnkrevere (med en særdeles iherdig "Don", auksjonariusene, og ikke minst kjøpere og selgere. Våre svenske venner stilte som vanlig mannsterkt opp. Var "stinn brakke" en par timer, må nok ha flere stoler neste gang.
Fikk bra betalt for maller og ett lekspar med diskus, flaks med lotteri (overraskende), og fikk kjøpt noen fine L-200, men dessverre fikk jeg bare tak i en L-201.
Takk til alle sponsorer, som bidro til et flott premiebord
På vegne av S.A.K.
.
Geir Stokke
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap