- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Søn 18/4 - storauksjon arendal og omegn akvarieklubb.
Søn 18/4 - storauksjon arendal og omegn akvarieklubb.
Postet 06.03.10 kl 21:07
Selgernr til auksjonen kan fås ved henvendelse til meg på willbergh@live.no
Auksjonen finner sted i Vik-hallen i Grimstad, nærmere informasjon kommer.
Auksjonen finner sted i Vik-hallen i Grimstad, nærmere informasjon kommer.
Postet 07.03.10 kl 23:17
Endret: 07.03.10 kl 23:26
Auksjonen begynner kl 12.00, innlevering av fisk fra kl 10.30
Det blir lotteri med flotte premier.
Mat og drikke, kaker og kaffe, til salgs for sultne deltagere blir det også
Thor Winther Dahl er auksjonarius og stiller også med salgsstand.
Kontakt oss på willbergh@live.no for å registrere deg og få selgernummer. Registrering kan også skje i lokalet fra klokken 10.30. Vær gjerne tidlig ute, auksjonen starter kl 12.00.
Vi har ikke satt noe øvre grense på antall objekter pr. selger. Det er lov å sette en minstepris på objektene.
Klubben tar 20% av salgsprisen. Vi foretrekker å sette oppgjøret inn på konto dagen etter, slik at vi kan finregne og sjekke for feil. Om dette ikke kan la seg gjøre for deg, gi oss beskjed når du registrerer deg.
For deg som skal selge:
Er fisk pakket feil og vi må pakke om, tar vi kroner 10,- pr pose, dette trekkes fra sluttoppgjøret ditt. Vi tar ikke imot dårlig pakket fisk, man kan få kjøpt poser ved registrering hvis man trenger det. Alt av akvaristisk interesse kan i utgangspunktet tas med på auksjonen. Dvs. fisk, planter, fôr, bøker, akvarier og utstyr. Vi avviser syk fisk, og ellers andre objekter vi ikke kan gå god for.
Fisk: Pakkes i egnede fiskeposer (ikke i brødposer) litt vann og mye luft. Posene merkes med artens navn, gjerne både det latinske navnet og populærnavnet, samt antall fisk og kjønnsfordeling dersom dette er mulig å se. Fisk som lever i par eller grupper bør pakkes i par/grupper, enkelte fisk, for eksempel lekspar, bør pakkes hann og hunn i hver sin pose, men med posene sammenbundet. Husk at god informasjon på posen gir gode priser. Ungfisk må være stor nok til å tåle den påkjenningen en slik auksjon innebærer.
Reker: Pakkes i egnede poser, glass el bokser, gjerne med litt javamose, en bit blåmatte el lignende til å henge seg fast i. Merkes godt med navn og antall. Snegler: Pakkes i poser uten vann, merkes med navn og antall.
Planter: Bør være friske og fine. Pakk heller noen store gode poser enn mange små. Planteposene skal være uten vann. Også her er det viktig å merke posen godt med innhold.
Akvarier og utstyr: Akvarier bør være hele og tette, ellers bør det fremgå på merkelapp hva som er i stykker. Alt av utstyr må være i brukbar stand. Legg gjerne ved en lapp med litt teknisk informasjon dersom emballasjen mangler. Dette letter auksjonarius sin jobb.
For deg som skal kjøpe:
Alle objekter har i utgangspunktet en minstepris på kr 10/20 dette vurderes av auksjonarius. Bud økning skjer i hele tiere. Den som vinner budrunden markerer dette ved å holde hånda oppe til bøssebærer kommer med objektet. Betaling skjer da til bøssebærer. Dersom to eller flere legger inn bud på samme sum fortsetter budrunden til en står igjen som vinner.
Husk å ta med godt med kontanter, det er ingen minibank i nærheten og alt oppgjør skjer kontant på stedet.
Det blir lotteri med flotte premier.
Mat og drikke, kaker og kaffe, til salgs for sultne deltagere blir det også
Thor Winther Dahl er auksjonarius og stiller også med salgsstand.
Kontakt oss på willbergh@live.no for å registrere deg og få selgernummer. Registrering kan også skje i lokalet fra klokken 10.30. Vær gjerne tidlig ute, auksjonen starter kl 12.00.
Vi har ikke satt noe øvre grense på antall objekter pr. selger. Det er lov å sette en minstepris på objektene.
Klubben tar 20% av salgsprisen. Vi foretrekker å sette oppgjøret inn på konto dagen etter, slik at vi kan finregne og sjekke for feil. Om dette ikke kan la seg gjøre for deg, gi oss beskjed når du registrerer deg.
For deg som skal selge:
Er fisk pakket feil og vi må pakke om, tar vi kroner 10,- pr pose, dette trekkes fra sluttoppgjøret ditt. Vi tar ikke imot dårlig pakket fisk, man kan få kjøpt poser ved registrering hvis man trenger det. Alt av akvaristisk interesse kan i utgangspunktet tas med på auksjonen. Dvs. fisk, planter, fôr, bøker, akvarier og utstyr. Vi avviser syk fisk, og ellers andre objekter vi ikke kan gå god for.
Fisk: Pakkes i egnede fiskeposer (ikke i brødposer) litt vann og mye luft. Posene merkes med artens navn, gjerne både det latinske navnet og populærnavnet, samt antall fisk og kjønnsfordeling dersom dette er mulig å se. Fisk som lever i par eller grupper bør pakkes i par/grupper, enkelte fisk, for eksempel lekspar, bør pakkes hann og hunn i hver sin pose, men med posene sammenbundet. Husk at god informasjon på posen gir gode priser. Ungfisk må være stor nok til å tåle den påkjenningen en slik auksjon innebærer.
Reker: Pakkes i egnede poser, glass el bokser, gjerne med litt javamose, en bit blåmatte el lignende til å henge seg fast i. Merkes godt med navn og antall. Snegler: Pakkes i poser uten vann, merkes med navn og antall.
Planter: Bør være friske og fine. Pakk heller noen store gode poser enn mange små. Planteposene skal være uten vann. Også her er det viktig å merke posen godt med innhold.
Akvarier og utstyr: Akvarier bør være hele og tette, ellers bør det fremgå på merkelapp hva som er i stykker. Alt av utstyr må være i brukbar stand. Legg gjerne ved en lapp med litt teknisk informasjon dersom emballasjen mangler. Dette letter auksjonarius sin jobb.
For deg som skal kjøpe:
Alle objekter har i utgangspunktet en minstepris på kr 10/20 dette vurderes av auksjonarius. Bud økning skjer i hele tiere. Den som vinner budrunden markerer dette ved å holde hånda oppe til bøssebærer kommer med objektet. Betaling skjer da til bøssebærer. Dersom to eller flere legger inn bud på samme sum fortsetter budrunden til en står igjen som vinner.
Husk å ta med godt med kontanter, det er ingen minibank i nærheten og alt oppgjør skjer kontant på stedet.
Postet 22.03.10 kl 21:41
Postet 14.04.10 kl 18:01
Postet 14.04.10 kl 19:34
Endret: 14.04.10 kl 19:35
Postet 15.04.10 kl 12:34
Hei,
Jeg gleder meg storveis. Har aldri vært på auksjonene til AOAK. Klarer ikke å vente lenger enn til lørdag før jeg setter nesa nedover mod det blide sørland. Må venne meg til varmen i syden.
Jeg tar med meg noen rariteter fra akvariene. Særlig levendefødere, reker, sjeldne labyrinter og planter.
Kanskje noen Ildbuk (Thorichthys - som rett oversatt betyr Thor-fisken).
Har også noen gigantiske anubias som skal hugges ned for fote og selges i hel favn...
Is it a bug?
Thor Divel
Jeg gleder meg storveis. Har aldri vært på auksjonene til AOAK. Klarer ikke å vente lenger enn til lørdag før jeg setter nesa nedover mod det blide sørland. Må venne meg til varmen i syden.
Jeg tar med meg noen rariteter fra akvariene. Særlig levendefødere, reker, sjeldne labyrinter og planter.
Kanskje noen Ildbuk (Thorichthys - som rett oversatt betyr Thor-fisken).
Har også noen gigantiske anubias som skal hugges ned for fote og selges i hel favn...
Is it a bug?
Thor Divel
Postet 16.04.10 kl 01:39
Thor Winther DahlHei, Jeg gleder meg storveis. Har aldri vært på auksjonene til AOAK. Klarer ikke å vente lenger enn til lørdag før jeg setter nesa nedover mod det blide sørland. Må venne meg til varmen i syden.
Hei Thor..hvor skal du bo ? kommer på lørdag jeg også..
Tar med store ungdommer av L333-L144-L180-Ancistrus triradiatus..hmmm kanskje litt mere knask.. jo.. Hypancistrus contradens.
Postet 16.04.10 kl 03:09
Postet 16.04.10 kl 11:39
Gevinst fra tropehagen.
Tropehagen på Arenasenteret har donert et innvendig filter til lotteriet.
Bluewave - så snedig ut!
Vi takker
Bluewave - så snedig ut!
Vi takker
Postet 16.04.10 kl 23:13
Kos dere..
Hei Thor og Viggo, haaper dere faar en fin helg hos oss. Jeg skal sitte her i Alicante og grine tenkte jeg.. Jeg gaar jo glipp av hele moroa.
Still opp folkens, stoett klubben paa soendag!
Fiskehilsen fra Nina paa et slitent hotell i spania..
Still opp folkens, stoett klubben paa soendag!
Fiskehilsen fra Nina paa et slitent hotell i spania..
Postet 16.04.10 kl 23:24
Masse rart!
jeg skal ha med meg en rød gibbiceps, en pleco, 2 par av juvelciklide, noen ancistrus, 2 jack dempsey, 1 sebraciklide, 1 sjokolasemalle, mange midasciklide yngel, to malawi, en rekke plantearter og muligens en rot.
trr det var alt jeg har
trr det var alt jeg har
Postet 16.04.10 kl 23:53
Storauksjon aoak
Fått tak i overaskende bra premier til lotteriet. Fluval 205 utvendig pumpe, slamsugere.
Skal ha med en 110 liter, med underskap, pumpe og diverse utstyr.
Skal ha med en 110 liter, med underskap, pumpe og diverse utstyr.
Postet 17.04.10 kl 07:13
Postet 17.04.10 kl 07:45
Endret: 17.04.10 kl 07:49
Postet 17.04.10 kl 07:52
Postet 17.04.10 kl 08:21
Mexicanske tanglopper?
Lurte på om noen har interesse av mexicanske tanglopper, i så fall tar jeg med noen.
Postet 17.04.10 kl 11:10
Postet 17.04.10 kl 11:31
Mexicanske tanglopper!
Da har jeg lagt ned tangloppefelller.
For de som lurer - fellene ligner veldig på agurkskiver
For de som lurer - fellene ligner veldig på agurkskiver
Postet 17.04.10 kl 12:27
Postet 17.04.10 kl 14:30