- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Siamesisk kampfisk, betta splendens døde
Siamesisk kampfisk, betta splendens døde
Hei, jeg har, eller hadde to kampfisker. Har hatt dem i snart 2 år, en han og en hun.
Men fruen døde nettopp.. Hua ble veldig svær og tykk, og de virka som om ho sleit me å svømme. Eg tok ho i egen bolle, og ho begynte å virke mer lystig, men så plutsele en kveld død ho.
Hva har skjedd, hadde ho svuls i magen eller har ho rett og slett spist seg full...? Har et 100L akvariet. Har mye med planter og andre fiskearter som går godt sammen.
Ho og hannen var som noen turtle duer i synkron svømminga deira. Så lurer veldig på hva som skjedde. Savner ho veldig
Men fruen døde nettopp.. Hua ble veldig svær og tykk, og de virka som om ho sleit me å svømme. Eg tok ho i egen bolle, og ho begynte å virke mer lystig, men så plutsele en kveld død ho.
Hva har skjedd, hadde ho svuls i magen eller har ho rett og slett spist seg full...? Har et 100L akvariet. Har mye med planter og andre fiskearter som går godt sammen.
Ho og hannen var som noen turtle duer i synkron svømminga deira. Så lurer veldig på hva som skjedde. Savner ho veldig
Postet 13.08.10 kl 04:35
Postet 13.08.10 kl 09:37
Postet 13.08.10 kl 09:45
kor gamle kan kampfisken bli egentle? har hørt rundt 2 år men... stemmer dette? Skifter di litt farge i alderene også. Min han er blitt hvit under munnen eller i haka. Som om den har fått hvitt skjegg.... Liker ikkje at enden er nær. Hannen (Neon) er kosen. Han kommer opp når vi tar fingen nedi og kan stryke han flere ganger, og han sirkler rundt fingen som en pusekatt som stryker opp etter beina...
sukk
sukk
Postet 13.08.10 kl 18:51
Jeg skrev om min tykke kampfisk i en annen tråd for en stund siden. Det var en vannsyste han hadde. Du kan lese om det og se bilder her.....
Postet 14.08.10 kl 09:54
Postet 14.08.10 kl 13:44
Postet 14.08.10 kl 13:53
NinjaSkifter di litt farge i alderene også. Min han er blitt hvit under munnen eller i haka. Som om den har fått hvitt skjegg....
Dette høres da ut som munnsopp? Her er en tråd med bilder av en fisk med liknende symptomer.
Postet 14.08.10 kl 14:14