Storauksjon (tromsø akvarieklubb)

Tromsø Akvarieklubb arrangerer storauksjon lørdag 13. november!

[URL=/kalender_item.cfm?id=2127]>> Les mer[/URL]
Jeg vil gjerne ha tilbakemelding i denne tråden på hvem som kommer og hva dere tenker å ta med! På denne måten kan vi som arrangerer danne oss et bilde av hvordan vi skal gjennomføre dette på best mulig måte.

Hvis det er noe som er uklart eller du skulle lure på er det bare å spørre her, eller sende meg en mail, så skal jeg svare!

Kunne godt ha tenkt meg å selge:
Corydoras pygmeaus
Corydoras aeneus -yngel
Kirsebærreker
Krystallreker
Javamose
Ei stor rot

Kunne tenkt med å kjøpe:
Planter og fisk fra Asia
Mat
Vannforbedringsmidler/medisin
Så flott Kine Kristine! Jeg kunne selv tenke meg flere av de artene du nevner der, så det lover godt, hehe
Kommer helt klart!
Har Ancistrus ungfisk med iallefall, om det blir noe mer etterhvert vet jeg ikke ennå..
Ser Kine Kristine har ting jeg og vil ha!
Det er jo bra. Da får jeg rensket litt opp i akvariene
Smakebit på hva jeg tar med:

§ Elvegrus
§ Sand
§ To lysrør til akvarium 15W
§ Liten delepumpe fra Aquael?

§ Voksen perleguramihann
§ Black molly hann
§ Smykketetra

§ Malaysisk Sandsnegle
§ Pistia
§ Mer planter

§ 45 g Vitakraft
§ 220g Supervit fra Tropical
Jeg har også tenkt å renske opp i karene mine. Har faktisk ventet med å gjøre det siden denne anledningen er veldig bra til å få gjort det!

- Ukjent antall klorekeungdommer. Her og her kan dere lese om denne spennende reka.
- Ukjent antall ancistrus (3-4cm) både svarte og albino.
- Anubias barteri
- Sagitaria subulata
- Najas ettellerannet
- Bacopa Caroliniana
- Limnophila sessiliflora
- varmekolbe

Kommer sikkert på mere etterhvert!
Anna, de klorekene dine var spennende.
Er også intr i albino ancistruser, samt at Trude og tar med noe jeg nok vil by på..
Oj oj, må visst ha velfylt lommebok med meg hvis det fortsetter slik i tråden.. hehe

De er det! Hvis du ikke har lest i tråden min om dem, så anbefales det før man tar en avgjørelse på disse som du skjønner når du leser om dem.
Hvis du er interessert i dem, så kan du gjerne skrive her eller sende meg et hint om hvor mange du ønsker så jeg kan ta hensyn til det når jeg pakker dem inn!

Ellers ser jeg også det at man nok må ta med rikelig med kontanter ja

Lisa-S
Kommer helt klart! Har Ancistrus ungfisk med iallefall, om det blir noe mer etterhvert vet jeg ikke ennå.. Ser Kine Kristine har ting jeg og vil ha! ;)

Har funnet mer jeg tar med:
* 1 T5 Biopro rødt undervannslys 50 cm
* 1 batteridrevet luftpumpe
* 2 små håver
* 1 planteklype

- alt nytt i orginalemballasje.

Ang klorekene så blir de og gå i en 375 liter sammens med masse små algespisende Malawi. tenker jeg må ha en 6-8 stk for å se noe til de, hva tror du Anna?
Svarer deg i tråden din i morgen Lisa!

Jeg kan også ta med et 30liter Tetra-akvarie med ødelagt lystopp hvis det er av interesse.
Hei.
Jeg er ny i klubben og lurer på om man tar med alt man skal selge? Og om man skal ta med fisk uten å vite aat den blir solgt?

Har:

Eheim 2060 pumpe, Med alt
Discus
Siclide yngel
guppy
pleco
planter
Og masse mere.

Hvordan er det med fisk man tar med, for eksempel Discus?

Hilsen Andreas
Hei!
Det er bare å ta med alt du vil selge.
Vi vil auksjonere vekk alt med akvaristisk verdi!
Jeg tenker blant annet å ta med den sanda jeg kjøpte av deg, da prosjektet mitt med lilleakvariet ble nedlagt..

Kan jo ikke garantere for at alt blir solgt, men sannsynligvis (forhåpentligvis) blir det det!
Er jo dumt å utsette fisken for unødvendig stress, men en del av greia med aukjon er vel at man får det man kjøper med en gang.
Hva tenker du om det Anna?

Dette kan jeg ta med:

Guppy x6
Jumbo Discus hann (pigion blood)
Discus (rødturkis)
Discus (Rød melon) x2
Hypostomus plecostomoides
Neontetra x6
Garra flavatra
Neolamprologus multifasciatus (Yngel)
Botia striata - Zebra loach
Kirsebærreker

Pistia stratiotes
Vallisneria americana. Er litt usikker om det er det den heter
Hengemose/juletremose

Eheim 2260 god som ny, brukt knapt noen uker. Den følger Eheim dobbel ventil og materiale.
Eheim dobbel ventil. 16/22mm
Liten Aquel pumpe
Koll filter material
30W JEBO lysrør
30W sera lysrør
grus/sand
To bøtter på 200L stykke, disse er for mellomlagring av vann. kjøpt på plantasjen.

Dette er alt jeg kommer på, men det er sikkert nok ting.
vil hvite hva som er av intresse, blir litt mye å ta med alt.

Andreas

ANcl1234ehs:
Garra flavatra, og mosen kunne vært av interesse

Inaktiv bruker
Super timing med tanke på lønn!

Kunne tenkte meg noen flere krystall-reker og noe mose av legubre slag.
Har vell ikke noe særlig spennende å selge ved mindre noen har lyst på en hvit tørket koral som jeg kutter meg på i ett sett

Tar med meg en flokk med L270.

Alle som skal ta med seg fisk må huske på forsvarlig pakking av fiskene. Husk også på at fiskene skal videre etter auksjonen også, så ta med litt ekstra å pakke i.

Har man flere fisk som skal selges sammen så skal man så langt som det er mulig merke antall på hver kjønn. Er det ungfisk så merkes dette. Regner med at det blir satt opp prosjektor og storskjerm slik at vi kan benytte fiskebasen under aiksjonen.

Et god tips er å ta med en frysebag som man har hatt en stor pose varmtvann i. Denne vil holde på temperaturen godt slik at fiskene får lettest mulig reise.
Andreas: Så mye spennende du har! Med tanke på fiskene kan du jo følge med i tråden her for å se om det er flere som melder sin interesse for noe av det du har listet opp.

Selv skal jeg ta med alt det jeg vil bli kvitt, både planteoverskudd og utstyr jeg ikke trenger. Har ikke så mye fisk og reker til overs, men det jeg har skal jeg ta med. Planter og utstyr mener jeg du ikke skal nøle med å ta med hvertfall!

Ser flere spennende arter jeg kunne tenke meg å prøve meg på, men det var den plassen da!
Anna
Jeg er veldig int, i slike reker. har hatt en før. Jeg har et tomt 54liter for øyeblikke. Så jeg kjøper sikkert det antallet som passer best der.

Er de store, og hvil de kunne bo med Discusene mine. den jeg hadde var veldig hissig skjønner du.

Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap