Tatoverte gullfisker selges i bergen? hva i?

Inaktiv bruker
Hei, skulle bare lese litt i fiskebasene her på AF og så la jeg merke til en nyhet hvor det sto" Tatoverte gullfisker selges i Bergen" Stakkars fisk...Det kan være at det har blitt tatt opp før men jeg kunne ikke la være fordi jeg ble veldig sint!
Dette er vell dyreplageri!

Et lite sitat fra artikklen:

"Var ikke bestilt
Dyrevernere er sterkt kritiske til denne moten. Produsentene holder tatoveringsmetodene hemmelig. Dyrevernere mener det er sannsynlig med stor dødelighet blant fiskene som tatoveres, og at de påføres smerte under prosessen. I Østen skal det være mulig å bestille fisk med sitt eget navn, firmalogo og liknende"

" Disse mollyene er nemlig tatoverte. Mennesker har påført fiskene forskjellige fargerike streker og prikker."

Les her! http://akvaforum.no/text.cfm?id=1975

Og her: Tatoverte gullfisker selges i Bergen, publisert: 03.des.2006 i BT.

Hva mener dere?
Fikk problemer her med maskinen når jeg skulle åpne innlegget fra Bt
Herregud noe så stygt! Og selvsagt...fra Asia. Mest mulig kunstig og minst mulig etisk forsvarlig!
De oppslagene er fra 2006, så håper de sluttet fort med det salget der.
Ille greier uansett. Håper bare at ingen vil kjøpe sånne manipulerte fisker, så kanskje produksjonen av dem avtar også.
Kjenner blant annet til en grossist i Thailand som har egen liste med "Injected fish". Der finner man tetra, glassabbor, corydoras, molly, reke, gurami, scalare, botia, oscar, barber, clarias, sølvhai, og papegøyecichlide i forskjellige fargevarianter.
Høy dødelighet, og fargen/malingen forsvinner etter få uker.

Veit om en håndfull forretninger i Norge som tar fisk derifra fordi det er billig. De tar riktig nok ikke inn noe av dette (etter det jeg veit), men å drive handel med denne typen aktører er etter min mening useriøst i alle fall.

Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap