- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon i Larvik søndag 6 mars fra kl 1200 (Larvik Akvarieklubb)
Storauksjon i Larvik søndag 6 mars fra kl 1200 (Larvik Akvarieklubb)
Postet 14.12.10 kl 01:43
Endret: 06.01.11 kl 09:23
Postet 14.12.10 kl 01:44
Endret: 14.12.10 kl 01:45
Søndag 6 mars så braker det løs med nok en storauksjon i Larvik og stedet er gamle ØP bygget. Auksjonen starter kl 1200, med innlevering av objekter fra kl 1000. Adressen hit er Borgejordet 23, ca 5 mins kjøring fra Nordbyen Kjøpesenter, retning sentrum
Vi oppfordrer alle til å levere sine objekter i god tid før kl 12.00, da objekter som blir innlevert etter dette, først kan bli registrert ved kommende pause.
Selgernummer fåes ved å sende mail til registreringsansvarlig(tom@larvikakvarieklubb.no) eller når du kommer på auksjonsstedet. Ta med navn, adresse samt telefonnummer, og si gjerne i fra om det er noe spesielt du skal ta med.
Alle blir bedt om å sette seg inn i auksjonsreglene, og som selger er det ditt ansvar å kjenne til disse.
* Alle objekter skal merkes med hva som selges og selgernummer.
* Fisker skal tydelig merkes med hvilken art det er og evt. kjønn.
* Objekter som er dårlig merket vil i værste fall ikke bli solgt, evt. bli solgt helt på slutten av auksjonen.
* Fisk som skal selges bør være minst 3 måneder
* Pakk fisk forsvarlig, minst 2/3 med luft i posen. Det er en fordel og ikke mate fiskene døgnet før pakking, grunnet forurensning i posen. Fór og mye avføring i posen er skadelig for fiskene.
* Antall fisk i posen, bør stå i forhold til fiskens sosiale adferd (stim, gruppe, par etc.).
* Planteposer bør være velfylte.
* Om man trenger nye poser, evt fisk må pakkes om så vil dette koste kr. 5,-/pose.
* Alt teknisk utstyr som skal selges, skal fungere og ved mangler så må dette opplyses.
* Auksjonsansvarlige har rett til å slå sammen flere poser dersom innhold og størrelse tilsier det.
* Auksjonsansvalig har rett til å avstå fra å selge objekter
* Det beregnes 20% i provisjon. Dette tilfaller Larvik akvarieklubb og Grenland akvarieklubb
Det vil bli videoframvisning av objektene på storskjerm, pakk derfor fisk og planter i poser som det kan filmes i. Om man kommer med poser det ikke er mulig å se inn i, så vil vi pakke om fisken for kr 5,-.
Det vil være pauser hver time, dvs. 45 minutter auksjon/15 minutter pause.
I pausene vil det være mulig å kjøpe brus, pølser, kaker etc i kantina og man kan også kjøpe lodd.
Alle er velkomne, om du er medlem av en akvarieklubb eller ikke
Mer info om Larvik Akvarieklubb
Vi oppfordrer alle til å levere sine objekter i god tid før kl 12.00, da objekter som blir innlevert etter dette, først kan bli registrert ved kommende pause.
Selgernummer fåes ved å sende mail til registreringsansvarlig(tom@larvikakvarieklubb.no) eller når du kommer på auksjonsstedet. Ta med navn, adresse samt telefonnummer, og si gjerne i fra om det er noe spesielt du skal ta med.
Alle blir bedt om å sette seg inn i auksjonsreglene, og som selger er det ditt ansvar å kjenne til disse.
* Alle objekter skal merkes med hva som selges og selgernummer.
* Fisker skal tydelig merkes med hvilken art det er og evt. kjønn.
* Objekter som er dårlig merket vil i værste fall ikke bli solgt, evt. bli solgt helt på slutten av auksjonen.
* Fisk som skal selges bør være minst 3 måneder
* Pakk fisk forsvarlig, minst 2/3 med luft i posen. Det er en fordel og ikke mate fiskene døgnet før pakking, grunnet forurensning i posen. Fór og mye avføring i posen er skadelig for fiskene.
* Antall fisk i posen, bør stå i forhold til fiskens sosiale adferd (stim, gruppe, par etc.).
* Planteposer bør være velfylte.
* Om man trenger nye poser, evt fisk må pakkes om så vil dette koste kr. 5,-/pose.
* Alt teknisk utstyr som skal selges, skal fungere og ved mangler så må dette opplyses.
* Auksjonsansvarlige har rett til å slå sammen flere poser dersom innhold og størrelse tilsier det.
* Auksjonsansvalig har rett til å avstå fra å selge objekter
* Det beregnes 20% i provisjon. Dette tilfaller Larvik akvarieklubb og Grenland akvarieklubb
Det vil bli videoframvisning av objektene på storskjerm, pakk derfor fisk og planter i poser som det kan filmes i. Om man kommer med poser det ikke er mulig å se inn i, så vil vi pakke om fisken for kr 5,-.
Det vil være pauser hver time, dvs. 45 minutter auksjon/15 minutter pause.
I pausene vil det være mulig å kjøpe brus, pølser, kaker etc i kantina og man kan også kjøpe lodd.
Alle er velkomne, om du er medlem av en akvarieklubb eller ikke
Mer info om Larvik Akvarieklubb
Postet 06.01.11 kl 00:41
Postet 06.01.11 kl 00:43
Nå synes jeg du bør ordne litt på overteksten til tråden Tom:
Storauksjon i larvik søndag 6 mars fra kl 1900(larvik akvarieklubb)
Men i svarte tenkte jeg, starte en storauksjon klokken 19 på en søndag kveld. Ville blitt svarte natta antar jeg før en kom seg hjem, hehe. Denne gangen skal jeg prøve å få tatt turen ;- =)
Storauksjon i larvik søndag 6 mars fra kl 1900(larvik akvarieklubb)
Men i svarte tenkte jeg, starte en storauksjon klokken 19 på en søndag kveld. Ville blitt svarte natta antar jeg før en kom seg hjem, hehe. Denne gangen skal jeg prøve å få tatt turen ;- =)
Postet 06.01.11 kl 01:44
Postet 06.01.11 kl 09:17
Postet 06.01.11 kl 14:03
Endret: 06.01.11 kl 14:12
Postet 07.02.11 kl 18:27
Endret: 07.02.11 kl 18:38
L-183
Hei, er på jakt etter l-183 yngel eller voksen fisk.
Noen som har og kan ta med seg?
Mvh Bjarne
Noen som har og kan ta med seg?
Mvh Bjarne
Postet 12.02.11 kl 22:40
Postet 12.02.11 kl 23:37
Postet 13.02.11 kl 00:08
Postet 13.02.11 kl 12:32
Endret: 13.02.11 kl 12:33
Postet 13.02.11 kl 12:40
Ja, hadde tenkt å ta med 10+ Apistogramma arter, mange VF, samt noen andre dvergcichlider.
Men vet ikke om helt om jeg tør; skrekken er at du kjøper sortevanns-arter og slenger dem i kranvann med en pH på 7 - 8 ) Nei, jeg så vel noe om at du skulle begynne med torvfiltrering, så da ordner det seg vel....
Får ta en runde i karene etter hvert og se hva som er til overs, så legger jeg dem ut i denne tråden etter hvert som jeg finner ut hvilke jeg skal ta med.
Men vet ikke om helt om jeg tør; skrekken er at du kjøper sortevanns-arter og slenger dem i kranvann med en pH på 7 - 8 ) Nei, jeg så vel noe om at du skulle begynne med torvfiltrering, så da ordner det seg vel....
Får ta en runde i karene etter hvert og se hva som er til overs, så legger jeg dem ut i denne tråden etter hvert som jeg finner ut hvilke jeg skal ta med.
Postet 13.02.11 kl 13:13
Postet 13.02.11 kl 14:51
Postet 13.02.11 kl 16:34
Postet 19.02.11 kl 13:13
Postet 19.02.11 kl 21:06
Postet 20.02.11 kl 00:19
Endret: 20.02.11 kl 00:20
Postet 20.02.11 kl 01:47